Jak koronavirus ovlivní české školství? Učitelé musí slevit, diskutujme o podstatě výchovy, apeluje expert na vzdělávání
Pandemie koronaviru může mít na společnost minimálně jeden dobrý vliv. Výrazně přispěje k digitalizaci školství, soudí Bob Kartous ze společnosti EDUin. „Situace učitele donutila seznamovat se s prostředky digitální komunikace a aplikovat je,“ vysvětluje. Vyvstává ale jiný problém: učitelé mají tendenci děti i rodiče přetěžovat úkoly. Jak mají rodiče skloubit home office a částečné suplování role školy? A objevují se už nyní nové zajímavé možnosti ve výuce?
Související
-
V Česku začaly „koronavirové prázdniny“. Co to znamená pro děti a co pro rodiče?
Více než 1,5 milionu dětí a mladých lidí dnes nejde do školy. Výuka bude ale na řadě škol pokračovat na dálku. Rodiče by neměli na děti přenášet paniku, radí psycholog.
-
Koronavirus se sem jednou dostal a my se s ním budeme muset naučit žít, tvrdí kardiochirurg Pirk
Známý kardiochirurg Jan Pirk v rozhovoru pro web časopisu Reflex zlehčoval nebezpečí šířícího se koronaviru. Říkal, že by bylo nejlepší, kdyby se nakazilo co nejvíce lidí.
-
Musíme přehodnotit přístup ke vzdělávání. Jinak vznikne kasta vyvolených, varuje odborník
Česká společnost nechápe vzdělání jako veřejný zájem. A je to chyba. V rozhovoru s Lucií Výbornou to říká odborník na vzdělávání Bohumil Kartous ze společnosti EDUi...
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.