Elektroauto do půl milionu nebo vůz vyrobený z recyklátů. Jaké novinky se představily na veletrhu v Mnichově?
Před pár dny skončil mnichovský veletrh mobility, který nahradil frankfurtský autosalon. K vidění na něm nebyla jen auta do zásuvky, ale také zajímavé koncepty a různé technologické start-upy.
Podle novináře Františka Dvořáka z iDNES.cz největší rozruch na veletrhu vyvolal elektrický Volkswagen ID. Life. „Ten automobilka v příštích letech přetaví do sériové podoby jako malé elektrické auto s cenou do 20 tisíc eur. Právě to je magická hranice půl milionu korun, která by mohla prolomit odstup veřejnosti od elektroaut.“
Návštěvníky veletrhu zaujalo i BMW vyrobené z recyklátů včetně baterie. Právě recyklované materiály a ojetá auta jsou jedním z velkých témat budoucnosti automobility. „Vizí je, že za nějakou dekádu by mělo být auto kompletně vyrobené z recyklátů a pak by mělo být možné ho znovu zrecyklovat,“ vysvětluje novinář.
Nové technologie ve světě aut
Veletrh v Mnichově byl prvním veletrhem, kde v hlavní roly nebyla samotná auta. Ukázaly se tam i různé studie či technologické start-upy usnadňující mobilitu.
„Dorazilo hodně městských vozítek pro jednoho či dva lidi, která se pohybují městem na elektřinu. Třeba německo-rakouský start-up představil vozidlo, které je hodně úzké, sedí v něm dva lidi za sebou, když ale jede, tak se kola rozkročí a auto je stabilnější.“
Na veletrhu se objevila i nejrůznější létající přibližovadla nebo hybrid mezi elektrickým kolem a čtyřkolkou.
Související
-
Elektromobilita dosáhla zlomu. Automatizace je souběžná s demografickým vývojem, myslí si šéf Škody
Co znamená, že se má česká značka zaměřit na boj s levnější konkurencí? A v jakém stavu se nachází automobilový průmysl jako takový? Odpovídá šéf Škody Auto Thomas Schäfer.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.