Check-in pohodlně a bez čekání. Automatizace rychle proniká i do hotelnictví, recepční se ale o práci bát nemusí

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Hotelová recepce (ilustrační snímek)

V některých hotelech se vám může stát, že místo živého recepčního si check-in vyřídíte jen na obrazovce takzvaného kiosku. Recepční už nemusí díky této automatizaci provádět některé rutinní administrativní úkoly a mohou se více věnovat hostům. Jeden z takových systémů vyvinul úspěšný český startup Mews Systems. Richard Valtr ho zakládal před sedmi lety, aby rozhýbal zkostnatělý hotelový byznys. Dnes jejich systém funguje v tisícovce hotelů v téměř 50 zemích.

Reportér Vojtěch Koval si spolu s Janem Meissnerem ze společnosti Mews Systems vytvořil rezervaci v hotelu Emblem v Praze. Do mailu následně dostali QR kód a zamířili do hotelu.

„V běžném hotelu bych šel na recepci, kde bych předložil občanku a kreditní kartu, ale to s naším systémem není potřeba. Kreditní kartu už mají bezpečně uloženou a svoje osobní data zadám sám přes online check-in,“ popisuje Jan Meissner.

Check-in pohodlně a bez čekání

V lobby hotelu jsou rozmístěné kiosky v podobě tabletů, kde zákazník dokončí check-in sám. Host na nich může v systému Mews vše vyplnit namísto ve frontě u recepce třeba v pohodlném křesílku. Nejdříve naskenuje unikátní QR kód s rezervací. Osobní údaje buď vyplní ručně, nebo vyfotí svůj občanský průkaz.

Na závěr se na tabletu podepíše, potvrdí souhlas se zpracováním osobních údajů a odešle data do systému. Některé hotely mají přímo na kiosek napojený systém na předávání klíčů, v jiných – jako třeba v hotelu Embelem – je hostům předají na recepci.

V pražském hotelu Emblem stále ještě potkáte některého z recepčních, který vám předá vstupní kartu na pokoj. Například CityHub v nizozemském Amsterdamu, kam Mews také dodávali svůj systém, už je ale zcela automatizovaný.

Lepší péče o hosty

„Nejde o to, že bychom měli díky systému Mews méně zaměstnanců na recepci nebo na pokojové službě,“ popisuje hlavní výhodu automatizovaného systému ředitelka hotelu Emblem Helena Valtrová.

Check-in na recepci (ilustrační snímek)

„Ale mohou se díky němu věnovat důležitějším věcem, tedy přímo hostům, a nemusí se starat o vyplňování papírů, což jinak zabere spoustu času. Namísto toho mají čas si s hostem sednout, nabídnout mu kávu, popovídat mu o Praze a pomoci mu s pobytem.“

Díky check-in kioskům by navíc nemělo stávat, že hosté na své ubytování čekají, aniž by se jim někdo věnoval. K tomu dochází hlavně ve chvíli, kdy se chce ubytovat více hostů najednou. Tři zaměstnanci odbaví check-in maximálně u tří hostů současně a další musejí čekat.