Check-in pohodlně a bez čekání. Automatizace rychle proniká i do hotelnictví, recepční se ale o práci bát nemusí

26. říjen 2019

V některých hotelech se vám může stát, že místo živého recepčního si check-in vyřídíte jen na obrazovce takzvaného kiosku. Recepční už nemusí díky této automatizaci provádět některé rutinní administrativní úkoly a mohou se více věnovat hostům. Jeden z takových systémů vyvinul úspěšný český startup Mews Systems. Richard Valtr ho zakládal před sedmi lety, aby rozhýbal zkostnatělý hotelový byznys. Dnes jejich systém funguje v tisícovce hotelů v téměř 50 zemích.

Reportér Vojtěch Koval si spolu s Janem Meissnerem ze společnosti Mews Systems vytvořil rezervaci v hotelu Emblem v Praze. Do mailu následně dostali QR kód a zamířili do hotelu.

„V běžném hotelu bych šel na recepci, kde bych předložil občanku a kreditní kartu, ale to s naším systémem není potřeba. Kreditní kartu už mají bezpečně uloženou a svoje osobní data zadám sám přes online check-in,“ popisuje Jan Meissner.

Check-in pohodlně a bez čekání

Čtěte také

V lobby hotelu jsou rozmístěné kiosky v podobě tabletů, kde zákazník dokončí check-in sám. Host na nich může v systému Mews vše vyplnit namísto ve frontě u recepce třeba v pohodlném křesílku. Nejdříve naskenuje unikátní QR kód s rezervací. Osobní údaje buď vyplní ručně, nebo vyfotí svůj občanský průkaz.

Na závěr se na tabletu podepíše, potvrdí souhlas se zpracováním osobních údajů a odešle data do systému. Některé hotely mají přímo na kiosek napojený systém na předávání klíčů, v jiných – jako třeba v hotelu Embelem – je hostům předají na recepci.

V pražském hotelu Emblem stále ještě potkáte některého z recepčních, který vám předá vstupní kartu na pokoj. Například CityHub v nizozemském Amsterdamu, kam Mews také dodávali svůj systém, už je ale zcela automatizovaný.

Lepší péče o hosty

„Nejde o to, že bychom měli díky systému Mews méně zaměstnanců na recepci nebo na pokojové službě,“ popisuje hlavní výhodu automatizovaného systému ředitelka hotelu Emblem Helena Valtrová.

Logo

„Ale mohou se díky němu věnovat důležitějším věcem, tedy přímo hostům, a nemusí se starat o vyplňování papírů, což jinak zabere spoustu času. Namísto toho mají čas si s hostem sednout, nabídnout mu kávu, popovídat mu o Praze a pomoci mu s pobytem.“

Díky check-in kioskům by navíc nemělo stávat, že hosté na své ubytování čekají, aniž by se jim někdo věnoval. K tomu dochází hlavně ve chvíli, kdy se chce ubytovat více hostů najednou. Tři zaměstnanci odbaví check-in maximálně u tří hostů současně a další musejí čekat.

autoři: Vojtěch Koval , and
Spustit audio