Chceme jít vlastní cestou, říká Igor Orozovič. Jeho Cabaret Calembour inspirovala Červená sedma i divadlo Semafor
Slovo kabaret, to zní jako z časů dávno minulých. Herec a muzikant Igor Orozovič ale dokazuje, ze funguje i dnes. „Vždycky jsem chtěl psát písničky. I proto jsme kdysi založili kabaret. Měli jsme tak pro co psát,“ vzpomíná na počátky kabaretu Calembour.
Samotné slovo Calembour, pod kterým dnes diváci kabaret Igora Orozoviče a jeho přátel znají, pochází z francouzštiny. A jde o slovní hříčku. „Je to básnická figura, při níž něco sice zní stejně, ale znamená to něco jiného,“ vysvětluje v rozhovoru s Lucií Výbornou herec a muzikant.
Svá slova demonstruje na básni Povzdech asijského transvestity, v níž se mimo jiné říká: „Mohl jsem být gejšou, teď mi zbyla gay show.“
Milan Šotek bude pěstovat v Brně činohru!
Současný dramaturg pražského Národního divadla, dramatik a vysokoškolský pedagog a také držitel Ceny Alfréda Radoka za Nejlepší původní českou hru roku 2013 nastoupí od příštího roku jako nový šéf činohry Národního divadla v Brně. Martin Františák z tohoto postu odchází po vzájemné dohodě ze své funkce k 31. 12. 2018.
Podobné slovní hříčky má v Cabaretu Calembour na starosti talentovaný autor Milan Šotek. „Je mistr. On sám je chodící slovní hříčka,“ neskrývá Igor Orozovič. Trojici talentovaných tvůrců pak v kabaretu doplňuje Jiří Suchý z Tábora.
Červená sedma a Jiří Suchý
Cabaret Calembour, který funguje už 10 let, má celou řadu inspiračních zdrojů: na prvním místě Červenou sedmu, ale třeba i Jiřího Suchého a jeho Semafor.
„Vždy je ale dobré jít vlastní cestou,“ upozorňuje Igor Orozovič.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.