Bob Kartous: Za poznání světa dětí zodpovídají rodiče, ne škola
Budoucností bude proměnlivá identita, adaptabilita na změnu je klíčový faktor, říká Bob Kartous k současné výchově a vzdělávání. Za poznání světa dětí zodpovídají rodiče. Budoucnost vzdělávání? Jeden den v týdnu pracovat na dlouhodobém projektu mimo školu, v lese, galerii nebo průmyslu, a tím pronikat do světa. Trend vzdělávání mimo veřejný systém narušuje přirozenou sociální soudržnost. Svoje názory a doporučení shrnul expert na vzdělání z EDUin v knize No Future.
Související
-
Domácí vzdělávání přináší dětem hodnoty, které ve škole nedostanou, říká pedagožka Kašparová
Vysokoškolská pedagožka Irena Kašparová je autorkou knihy Průvodce domácím vzděláváním v České republice. Své čtyři děti učí doma. Jaké jsou její zkušenosti?
-
Vzdělávání po americku. Místo zákazu mobilů chce dát Tomáš Jízdný všem studentům tablet
Děti od malička používají mobilní telefony, ve školách jim je přitom jenom berou, upozorňuje Tomáš Jízdný, který chce zavést nový způsob výuky.
-
Většinu života bojujeme s neúspěchem. Jde o to neztratit nadšení, radí inovátor Studeník
Tomáš Studeník nevidí budoucnost nijak černě – mladí lidé často rádi vymění víkend zábavy za práci, která má nějaký smysl.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
![tajuplny_ostrov.jpg tajuplny_ostrov.jpg](https://radiozurnal.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_3x2_mobile/public/images/dc6840ce882ec3bac8e628bfab9f5bc9.jpg?itok=MGjKRqj7)
![](https://radiozurnal.rozhlas.cz/sites/default/files/styles/cro_1x1_mobile/public/images/6515d334428e57ce276151baa6fa5313.jpg?itok=m8R2tATO)
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.