Black Friday je tady. Nenechte se strhnout nákupní horečkou, radí expert. Jak nenaletět na marketingové triky?
Internet a obchody jsou plné akce Black Friday. Obchodníci slibují gigantické slevy třeba na elektroniku nebo oblečení. „Pro zákazníky jsou podstatné dva údaje – aktuální cena, za kterou se zboží prodává, a cena, za kterou se prodávalo před 30 dny nebo od doby, kdy se začalo prodávat. Máme málo možností, jak si to ověřit. Existují portály, které porovnávají vývoj cen v čase, ale ty většina spotřebitelů nepoužívá,“ říká Viktor Vodička, ředitel Sdružení českých spotřebitelů.
Poslechněte si rozhovor.
Související
-
Black Friday: Proti podvodným slevám bojuje novela zákona. Pozor na rizikové e-shopy, varuje mluvčí
Přesně za měsíc bude Štědrý den. Obchodníci ale mají jeden z vrcholů prodejní sezóny už dnes, kdy končí slevová akce Black Friday.
-
Jiné ceny, podmínky slev, ale i horší kvalita zboží. Na co si dát při nakupování na Black Friday pozor?
Už v pátek nastane takzvaný Black Friday, Černý pátek, původně americký slevový svátek, který se uchytil i u nás. Podle Asociace pro elektronickou komerci chce tyto slevy využít až 80 procent lidí.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.