WebTop100: Nejlepší weby mají v telekomunikacích

6. září 2003
iŽurnál

Nejlepší webové stránky mají telekomunikační společnosti. Alespoň právě ony vyhrály žebříček WebTop100, které pořádá firma First Tuesday CZ, Internet Info a časopis eBiz. Cílem je především vylepšit kvalitu českých firemních webů a také naznačit firmám, kterým směrem by se měly ubírat. Tón zatím udávají operátoři mobilních a pevných telefonů.

Žebříček Webtop100 je jenom začátek - na hodnocení webů nejvýznamnějších firem v České republice bude navazovat seminář, který se bude snažit naučit firmy, jak s internetem ve firmách zacházet a nakonec i studie, říká Ondřej Bartoš z First Tuesday.

  • Ondřej Bartoš o smyslu
    soutěže
    " style="">
    Ondřej Bartoš o smyslu
    soutěže
    " style="">
    Ondřej Bartoš o smyslu
    soutěže
0:00
/
0:11

Zatímco v předchozích letech byly hodnoceny weby prvních 25 firem ze žebříčku Czech Top 100, letos se počet zvýšil na 80 a k nim přibyly ještě dvě desítky webů firem z finanční sféry. A jak vypadají? O tom už Marek Antoš z firmy Internet Info.

  • Marek Antoš o firemních
    webech
    " style="">
    Marek Antoš o firemních
    webech
    " style="">
    Marek Antoš o firemních
    webech
0:00
/
0:28

Situace se změnila i proto, že v minulosti jste mohli na stránce velké firmy vidět i pobíhajícího pejska. Teď už firmy investují do webu větší peníze, víc peněz ale neznamená lepší web.

  • Marek Antoš: Za víc peněz není lepší
    web
    " style="">
    Marek Antoš: Za víc peněz není lepší
    web
    " style="">
    Marek Antoš: Za víc peněz není lepší
    web
0:00
/
0:20

Bohužel firmy často nevědí, co vlastně chtějí webem říci a čím chtějí návštěvníka přitáhnout, a tak web neplní svou funkci.

Ale k žebříčku. Kritérii pro hodnocení byl aktuální obsah, popis produktů, informace o majitelích. Hodnotitelé hledali i nabídky práce a cizojazyčné verze, samozřejmě i grafická stránka.

  • Marek Antoš o grafické
    stránce
    " style="">
    Marek Antoš o grafické
    stránce
    " style="">
    Marek Antoš o grafické
    stránce
0:00
/
0:25

Marketingová hodnota pak spočívala v tom, jestli najdete web firmy ve vyhledávačích a katalozích. Podle Ondřeje Bartoše je důležitý i kontaktní e-mail a doba reakce na něj.

  • Ondřej Bartoš o
    kritériích
    " style="">
    Ondřej Bartoš o
    kritériích
    " style="">
    Ondřej Bartoš o
    kritériích
0:00
/
0:23

Technici se pak podívali na to, za jak dlouho webovou stránku načtete do počítače, jestli v nich nejsou programátorské chybičky a zda se dá zobrazit i na jiných než nejběžnějších prohlížečích. Nejlepší weby jsou pak prý ty, které se vás hned na začátku zeptají, co vlastně na webu hledáte - jestli jste zákazník, dodavatel, novinář nebo občan - to pak najdete přesně ty informace, které potřebujete, během chvíle.

autor: ark