Vyuzený gin nebo whisky? Podniky si vybírají z mnoha různých trendů, nastiňuje barman Eduard Ondráček

30. prosinec 2017

Nápoj dokáže namíchat takzvaně na tělo, učí, jak jednotlivé drinky vychutnat tak, jak se sluší na kultivovaného pijana. Barman Eduard Ondráček zákazníka, který přichází do baru, především pozdraví – jedno setkání, jedna příležitost. Stejně tak se snaží rozpoznat, v jaké je štamgast náladě.

„Barman je rád, když lidé vědí, co chtějí, a když ne, tak v tu chvíli jsme tam, abychom nápoj ušili na míru,“ vysvětluje v rozhovoru s moderátorkou Patricií Strouhalovou.

Pochvaluje si také, že k němu do baru Bonvivant's chodí zákazníci, kteří jsou štamgasti a vědí, co pijí, ale sám doporučuje především nemíchat různé nápoje. Právě takový způsob pití způsobuje druhý den bolení hlavy. „Čím méně mícháte bázi kvasu, tím lépe vám na začátku příštího dne bude,“ říká.

Koncem roku jsou oblíbené sladké nápoje, například domácí vaječňák. „Máme pět speciálů a v podstatě můžeme říci, že dva a půl z nich má sladký profil,“ podotýká.


Na konci roku bychom měli pít dvakrát s rozumem.Eduard Ondráček

Do Česka také přicházejí trendy ze světa daleko dříve než v minulosti, a to i díky sociálním sítím a internetu. A různé podniky si právě z těchto trendů vybírají – můžou se ale také dělat nápoje s místními surovinami, nebo vyudit gin nebo whisky. „Když budujete podnik, tak máte vizi, co chcete dělat, a podle toho si vyberete trend,“ uzavírá.

autor: pst
Spustit audio