Vlado Milunić ve dvaceti minutách Radiožurnálu

Budeme si moci i nadále fotit Tančící dům v Praze? Kdo zjistí, zda jsme fotky nepoužili ke komerčním účelům? Zeptáme se. Architekt Vlado Milunić je hostem Dvaceti minut Radiožurnálu. Vítejte tady u nás ve studiu. Dobrý den.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Dobrý den

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Včera přinesly Hospodářské noviny informaci o tom, že se pouštíte do boje za to, aby si každý nesměl jen tak fotit domy, které jste navrhoval. Připomínám, že jste spoluautorem slavného Tančícího domu v Praze. O co vám tedy jde?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
No, jde mi o to, aby lidi, který si dům fotí, respektovali autory, protože jako obecně si myslím, že je to úžasný, když někdo je schopen něco vyrobit a ti, co na tom nemají žádný podíl, na tom jenom parazitujou.

Čtěte také

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Takže měli bychom rozdělit dvě věci, turisté by si mohli i nadále fotit Tančící dům?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Samozřejmě maminky, děti, turisti, všichni si můžou fotit a nesmí se fotit a mám tady celou řadu případů.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Já vidím, jakou přípravu tady máte před sebou na stole, spoustu fotografií.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Ano, tady ten ..., když někdo na tom vydělává, vyráběj nějaký pohlednice anebo mám přímo ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Brožurku tady vidím, ano.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Anebo mám přímo s magistrátem, kde je nějaká příručka pro turisty a tady je ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Tady na titulní straně.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Krádež v tramvaji a Tančící dům jaký má spojení jako s krádeží v tramvaji, čili to se mi zdá úplně divný, a pak jsem měl dlouhou diskusi s nějakým panem Beranem, a ten mi říkal, že na základě paragrafu autorského zákona číslo 33, že to dělat můžou, ale tady je úplně špatně dělaný, že samozřejmě to můžu používat, ale ne na komerční účely.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Dobře a o to tedy, vám tedy teď jde o to, pokud někdo vyfotí Tančící dům, dá to na nějaký billboard, na nějakou reklamu nebo třeba i na pohlednice, aby vy jste z toho měl honorář?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Že se může s náma autorama jako o ten honorář podělit a ještě je to tak, že minulej rok na začátku Skala a banka koupila Tančící dům za 360 milionů a my úplně podle jednoduchý logiky by měli nám autorům, který jsme k tomu přispěli na ..., protože oni ničemu nepřispěli, oni jenom s prachama, který nikdo neví, odkud jako ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
To nevíme, to nemůžeme posuzovat, ale nicméně koupili ten dům.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Vím, vím, ale ještě pak bylo šílený, protože zástupce Skaly Filip Šorm v únoru loni mě poprosil, jestli bych dole v baráku v suterénu udělal výstavu na téma, jak ten barák vzniknul. A já jsem byl ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ale ta nakonec nevznikla ta výstava.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Prosím?

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ta výstava nakonec nevznikla.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Vznikla, vznikla. Měla jste přijít ke mně, já bych vám to celý vysvětlil. Vznikla výstava v suterénu a já jsem byl úplně celej bez sebe, protože s ING, který měli ten barák, který původně s Gehrym jsme navrhovali jako barák plnej kultury, protože ten celej příběh začínal v tom roce 86 s Václavem Havlem. A my se ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ano, ale víte co, my se k tomuhle ještě vrátíme, ale velmi zajímavá je právě, ten příběh, a to je vlastně i to téma, kvůli kterému jsme dnes tady. Kdo si tedy bude moci, kdo si nebude moci fotit Tančící dům a ostatně i další stavby. Vy jste se pustil, ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Já to říkám úplně jasně, může, může si je fotit ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Pardon. Vy jste se ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
... kdokoliv jako jakkoliv, když potom na tom nebude vydělávat a pokud vydělává, tak by měl jako požádat nás autory o nějakou dohodu, na základě který si řekneme jak, ale říkám ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ale počkejte, tady třeba říká Markéta Chaloupková, mluvčí CzechTourism, řekla včera v Hospodářských novinách, že dokud se nezmění legislativa, cituji: "považujeme moderní architekturu za součást veřejného prostoru a věříme, že s autorem návrhu vypořádá autorská práva zadavatel stavby." proč to tedy není ošetřeno se zadavatelem stavby?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Jakej zadavatel stavby?

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Já cituji, co říká třeba mluvčí CzechTourismu v Hospodářských novinách, tak se ptám právě, jestli byste to neměl mít ošetřeno ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
V Evropským parlamentu pan Svobodova hlasoval, aby se to právo, který zatím funguje ve Francii, v Itálii a v Belgii a ještě v nějakých dalších státech, rozšířilo i na Českou republiku.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Svoboda, zákaz svobody ponoramatům máte na mysli?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Ano. Třeba Eiffelovka je kompletně teda posichrovaná, že nikdo ji nemůže pro reklamní účely, dokonce i jenom osvětlení Eiffelovy věže jako nebo Eiffelovy věže.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A to je tedy směrnice, která by vám stačila k tomu, to, co právě teď rozhoduje.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Ano, ano, no, ano.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Protože vy jste se už pustil se svým právníkem i do boje s těmi, kteří třeba používají dnes ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Náhodou mě ozval přes Karla Míška, který taky autorský práva ho dlouho zajímají, protože, jak říkám obecně, jak jsem vám to říkal předtím, že já, když něco dělám, tak vytvářím nějakou věc a mám rád profese, který něco vytvářej, ale naopak nesnáším profese, který nic nevytvářejí, jenom na tom vytvořeným parazitujou, a to jsou banky, pojišťovny, spořitelny, developeři, dealeři, supermarkety, ty nic nevyrábějí.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Dobře, a vy jste se na ně ale obrátil. Vy jste se obrátil na hlavní město Prahu, nepochybně i na CzechTourism a říkal jste jim, že byste chtěl dostat honorář, když mají Tančící dům, jehož vy jste spoluautorem, na svých billboardech a oni vám tedy řekli, že nic nedostanete, ať si to tedy vyřídíte jaksi s tím zadavatelem stavby. Takto je právě asi hlavní ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Co je zadavatel stavby, co to je za termín? To vůbec nevím. Investor nebo ...?

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Investor s největší pravděpodobností to bude. Proč si to nevyřídí vlastně tady ta věc, neošetří ve smlouvách, když už někdo ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Když někdo ten barák vyfotí, tak investor o tom vůbec nic neví, jakej investor? My jsme s Gehrym autoři toho baráku, nám ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A jak by to mělo vypadat potom, pokud bude v platnosti ta směrnice, o které teď rozhoduje Evropský parlament a kterou samozřejmě potom musí schválit ještě Evropská komise. Jak by to potom bylo? Ta firma by musela jít za váma se zeptat?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
No, ano, no, ano, a říkám CzechTourism, tam je Vondruška, ředitel, který byl ředitelem Paláce kultury, pak byl ministr místního rozvoje a dneska je ředitelem CzechTourismu a ten právě má, dal nám reklamu, že Tančící dům je 20 let nejatraktivnější stavba a ještě potupně, že tam vůbec nejsme jmenovaný my s Gehrym.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
On to ale každý ví, že, kdo je spoluautorem.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
To by měla být normální slušnost jako, abysme tam byli jmenovaný a on právě, když jsem říkal, a ještě mi kolega z Košic poslal fotografii autobusu a přes celý autobus je fotka Tančícího domu.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Tančícího domu.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Slováci, přijďte do Prahy, tady je něco bláznivýho, kroucenýho a na tom je reklama CzechTourism. A já jsem za tím Vondruškou zašel a říkám: "Pane Vondruška, vy na tom vyděláváte, vy byste se měli s náma domluvit jako, za jakých podmínek to můžete používat."

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A co vám řekl?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
A podobný ..., on mi řekl, on se urazil, že já mu říkám, že měl nějaký peníze a že je poctivý jako. A je to tak, že pro Tančící dům jezdí do Prahy jako strašná spousta lidí. Já mám tady z Hongkongu přijeli lidi a ti samozřejmě letěj letadlem, čili vydělávají letecký společnosti v Praze anebo v Česku, někde bydlejí, pak někde se stravujou a tak dále. A jezdí zástupy ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Takže si myslíte, že byste si zkrátka zasloužil za to nějaký honorář. Ale ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Ano, já říkám ministerstvo místního rozvoje má z toho, z těch návštěv obrovských spoustu. Já vím, že Američani mají výlet na Hradčany, na Karlův most, na Tančící dům a domů. Ale jedou zástupky a teďka se to, čím víc se to zvyšuje a říkám z Hongkongu a Číňani a tak dále. A já jsem je samozřejmě, když jsem měl v tom suterénu tu výstavu o tom a tenkrát mi ten Filip říkal, že tu výstavu můžu udělat, jo, a na to jsem čekal 20 let, protože ING, když to dělali, tak ten barák byl úplně zavřenej, nepřístupnej, nahoře byla drahá restaurace, kde jsem byl třikrát, když mě někdo pozve a jinak ten barák byl mrtvej. A pak jsem byl strašně potěšenej, že ten Skala konečně ten barák otevře. A poprosil mě ten Filip Šorm, jeho zástupce, jestli by v suterénu mohl udělat výstavu, jak ten barák byl, protože většina modelů je v Americe, protože Gehry měl pak výstavu.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Spoluautor.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
A já mám některý malý modelu, čili jsem udělal dole v suterénu v jedný místnosti nějaký modely, originály toho, co mám a pak jsem ještě vystavil malby Ščigola, mýho kamaráda z Ukrajiny, který maloval Tančící dům 2 roky, a pak, aby bylo vidět kontext kterým jsem to dělal, jsem vystavil 20 mých nepostavených projektů a v tý druhý místnosti. A pak ve třetí místnosti bylo promítání Pepy Platze, mýho kamaráda z televize, kde natočil film, jak jsme ten barák stavěli, a tam bylo interview s Gehrym a se mnou. A samozřejmě pak se to otevřelo za velký slávy, jako bylo tam tisíc lidí a já jsem samozřejmě povinovanej těm lidem vysvětlit, jak ten barák vzniknul, jo, protože tam vždycky stovky lidí to fotěj a nikdo neví, jak to bylo. Tak já jsem byl úplně nadšenej, že jim to můžu sdělit a anglicky, francouzsky, rusky, italsky jsem jim to vykládal a trávil jsem tím spoustu času, jako lidem z Novýho Zélandu, z Afriky, z Ameriky, z Kanady a tak dále, a pak jsem zašel za tím Filipem Šormem po půlroce a ještě jsem si je vozil k sobě do ateliéru, abych jim to dovysvětlil, tak byli úplně odrovnaný, že jim to někdo takhle sdělil. A pak jsem přišel za tím Filipem, jestli by mi mohli dát za to nějaký peníze?

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
On říkal: "Ne, nic takovýho, protože já jsem prej měl mít na začátku o tom s nima smlouvu."

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A proč jste ji neměl tu smlouvu?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Cože?

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A proč jste ji neměl tedy smlouvu?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Protože já jsem nevěděl, já jsem byl úplně nadšenej, že po 20 letech toho zavřenýho baráku konečně jsem měl možnost těm turistům to vysvětlit. Protože my máme knížku česky i anglicky, ta česká už je vyprodaná, existuje pár kusů anglický, ale tam není, nejsou základní věci jako, tam není to, jak mám ty milostný dopisy do Gehryho a tak dále jako. Čili tady mám ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Takže vlastně s tím nadšením vy jste nemyslel na smlouvu?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Já jsem vůbec nevěděl, kolik to ..., kolik mi to zabere času, jestli ten zájem bude takový nebo jinej. Já říkám - připomíná mi to situaci, když je někdo topí, tak já řeknu - hochu, přísahám, že tě zachráním, ale musíme nejdřív s právníkama uzavřít smlouvu, za jakých podmínek to bude. A oni říkali, že se oni netopějí, což je úplně jako šílený.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Řekněte mi, jenom připomínám našim posluchačům, že naším hostem je architekt, spoluautor Tančícího domu Vlado Milunić. Mě by zajímala jedna věc, vy jste pořád v kontaktu se spoluautorem Tančícího domu s Frankem Gehrym? Tak on je samozřejmě, žije jinde, žije v Kanadě.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
S Frankem Gehrym máme neuvěřitelný dopisy s ním, jako "Dear, your letter is wonderful every day. I love you more." Takže píše, že jsem ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Takže jsou to opravdu takové téměř milostné dopisy. Vy jste si tak sedli vlastně?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
No, ano, protože ještě to bylo úplná náhoda, že Gehry v tu dobu, v 92. chtěl postavit Walt Disney Concert Hall v Los Angeles, a pak připravoval /nesrozumitelné/ na muzeum v Bilbau. A když těm dodavatelům ukázal ty kroucený baráky, tak oni říkali, ať si to někam strčí, jako že nic takovýho. A pak ještě Jim Glymph, jeho principál, kontaktoval francouzskou společnost Dassault, která měla v 92. Počítačový program, který byl schopen sebesložitější tvar takovým hrotem opsat přímo do počítače 3D, protože normálně se zadává projekt jako půdorysama a řezama a toto bylo řešení, jak sebesložitější barák, protože počítači je to jedno, jestli to je 10 tisíc bodů nebo 100 tisíc jako, ten se nad tím nezhroutí. A to byla šance a poprvé je Tančící dům na světě, barák, který byl zadanej dodavateli ne výkresama a řezama, ale tím 3D programem CATIA. Dneska samozřejmě počítače jsou daleko jako schopnější dělat cokoliv, ale tenkrát to bylo tak a to bylo pro Gehryho úžasný. A ještě je to tak, že já jsem narozenej 3. 3. a Gehry je 28. 2., my jsme oba Ryby a Ryby jsou schopný navzájem se prolnout.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Víte, co jsem četla a nevím, jestli to je pravda nebo jestli to byl překlep, že měl za to Gehry tehdy 30krát vyšší honorář než vy?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
No, to měl, to měl.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Je to pravda.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Ale to mi Pavel Koch, ale mě o peníze nejde.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Já vím, že vám o peníze nejde, ale je to pravda, že vlastně tehdy, když jste projektovali v 90. letech Tančící dům ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Pavel Koch mi tenkrát vysvětloval, že já mám 30krát menší honorář, protože tenkrát 1 dolar byl za 30 korun. Ale mě fakt nešlo o to. Je to, jak říkám, já jsem dělal s kolegou Línkem jsme dělali 21 let sociální stavby, domovy důchodců, v našich domovech bydlí 2 tisíce důchodců, pak jsme dělali, Jedličkárnu jsem dělal, stacionáře a před 10 lety jsem postavil právě v Modřanech Dům dětí a mládeže, kde je 1800 dětí.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Co vás vlastně fascinovalo na tom, protože to je věc, které jsem si všimla, když jsem si pročítala vlastně vaše dílo, na tom stavět domovy důchodců?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
No, to je prostě za socialismu, já jsem ještě vyrůstal v Opatiji u moře, jako sice bez rodičů a ještě jsem jezdil do gymnázia do Rijeky přes Kvarnerský záliv lodí jako a ještě jsem teďka nedávno dělal mezinárodní soutěž na nový centrum Rijeky a lituju dětí, který vyrůstaj na sídlištích. A když my jsme postavili nebo připravovali, celej projekt byl hotový, spoustu modelů jsme dělali a taky i s kolegou Línkem jsme dělali vždycky modely, protože ty jsou tak názorný jako a na Hradčanském náměstí útvaru hlavního architekta jsme měli velkou výstavu a tam vedla byla výstava, jak východní Němci přestavujou sídliště Marzahn v Berlíně největší, 150 tisíc. A já říkám - ježíšmarjá, ti Němci dělají něco a v Praze, v tak krásným městě, 40 % lidí bydlí na sídlištích a já lituju dětí, který vyrůstaj na sídlišti, protože jsem zažil dětství u moře, za náma byla sopka vysoká jako Sněžka a se strejdou jsme dělali šestimetrovou plachetnici a tak dále. Čili jsem chtěl, s kolegou Línkem jsme se našli na stejným tom, že jsme chtěli, aby sídliště, aby tam bylo něco pro lidi, protože tenkrát, když jsme dělali to v sedmdesátých letech, tak ty starý lidi bydleli v nějakým zámcích úplně vyhozeni někam do pole, ale ty sídliště měly jesle a školky. A my jsme vlastně dělali pokus, abysme ty staré lidi vrátili do sídliště, aby zůstali v kontaktu s rodinou, s kamarádama a tak dále, čili dělali jsme bohnický velký areál, pak Malešice a pak na Jižním Městě, Chodov, Háje.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Chodov, Háje. Také Svobodárnu sester, stacionář v Českých Budějovicích. Potom v devadesátých letech ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
No, ještě já jsem dělal Jedličkárnu, moc hezkej projekt, ale bohužel na magistrátu vůbec se se mnou nebavili a prostě mrzí mě to.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Je pravda, že jste po sametu nepostavil 20 projektů, které vlastně jste navrhoval? Na čem to ztroskotalo vlastně všechno?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Ono třeba první bylo nejhorší ..., já jsem postavil na Petřinách areál Hvězda s třema investorama a to povedlo, tam je 350 bytů, obchody, dole suterénní parking a tak dále, a pak jsem si naivně myslel, že v tom budu pokračovat a vyhrál jsem soutěž na Malešice, centrum sídliště Malešice. A pak jsem vyhrál i obchodní soutěž jako, která byla dělaná podle toho mýho vítěznýho architektonickýho návrhu, a tak sem porazil Pavla Kocha, protože Pavlovi Kochovi se to líbilo, ale Pavel byl úžasnej, že Praze přikouzlil celou řadu neuvěřitelných věcí, Tančící dům, Anděl, Nouvel ještě dělal head office jejich u železničního mostu a Nouvel s Gehrym ještě v Holešovicích dělali společně projekty, ale Holanďanům důkladně průvan v peněžence, jo. A pak, když jsem dělal Malešice, který byly /nesrozumitelné/ věži, tak Pavel Koch mi říkal, že ty věže jsou moc štíhlý a že by měly být malý a tlustý. Já říkám - ani holky se mi nelíbí malý tlustý, a pak jsme se nedomluvili a on najal jinýho architekta, který já jsem v tý obchodní soutěži porazil a třetí byl Sekera Grouép. Sekera Group nesplnil podmínky tý obchodní soutěže.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
No, to já už nejsem schopná až tak posoudit, protože tak do detailů to neznám, ale vy jste říkal v rozhovoru pro Literární noviny v loňském roce, že právě je, jste nepostavil 20 projektů a když vás budu citovat, co jste tehdy řekl před rokem pro Literární noviny: "Momentálně můj ateliér bojuje o přežití."

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
No, ano.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
To je opravdu tak špatně?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Ano, protože ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A jsou na tom podobně třeba ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Já nesnáším, když ..., já jsem nikomu nic neukradl, jo, a ještě mám daleko palčivější pro mě problém teda, že jsem byl po těch 20 nepostavených vyzvanej do soutěže na vinařství na jižní Moravě. Tak jsem říkal - nic jinýho neuvažuju než vítězit. A byli jsme vyzvaný s mým nejlepším kamarádem Pleskotem, Sládečkem dneska z Brna, původně ze Zlína, a ještě Herman byl Slovák to ..., a pak to jsem s 10 lidma jsme to dělali 3 měsíce, a pak to, můj projekt se líbil sklepmistrovi, investorům a Rakušanům, kteří byli konzultanti přes technologie. Pak jsme měli společné představení. Tak jsem říkal - nemůžu nevyhrát. A pak nám měli do 14 dnů zaplatit dohodnutý peníze, ten jejich právník nám ty peníze neposlal, naopak nám poslal dodatečnou smlouvu, která nebyla v zadání, že se máme ve prospěch investora bezúplatně vzdát na stole svých autorských práv. A když mi tohle to přišlo pod hrozbou pokuty a náhrady škod a když mi tady ta podvodná, která je v rozporu s kodexem, tak jsem volal Pepovi Pleskotovi, že to nepodepíšu, a pak se ukázalo všichni ti tři včetně Pepy to podepsali. A pak se stalo, že to moje se líbilo všem těm klíčovým a Pepa měl úplně pitomej projekt jako ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Tak to je vždycky věc názoru, který projekt, pro někoho může být dobrý, pro někoho špatný.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Já vám to vysvětlím jako.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Já vás teď tady mám ve studiu a jsem za to ráda. Ještě jsem se ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Od toho vinařství tady nemám nic jako.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ne, ne, v pořádku, v pořádku. Ale ještě ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Nebo vlastně mám, mám.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ještě by mě zajímalo, je krásné, že mi tady ukazujete návrhy, které máte, ale posluchači to až tak úplně neocení.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Já vím, ale ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A já teda, musím se přiznat, já se svojí odborností velmi chabou to také úplně nedocením, ale vypadá to výborně. Ale víte, co jsem se ještě chtěla zeptat ...

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
To je můj, to je můj návrh a to je jeho návrh, jo.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Dobře, já se na to potom podívám.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
A to, co zrealizovali, je /nesrozumitelné/ toho mýho.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Myslím si, že to úplně teď nedocení naši posluchači. Ještě mě zajímá váš osobní názor na stavbu, kterou odpůrci tady v Praze nazývají maršmeloun, tedy ty moderní bytovky, které mají být vedle Anežského kláštera v centru Prahy. Vy souhlasíte s tím, aby tam vznikla taková moderní stavba nebo ne?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
No, ještě bych chtěl říct, my jsme s kolegou Línkem měli těch 21 let nebo to jsme měli v Kozí ulici ateliér, takže já to místo důvěrně znám, dokonce ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A líbily by se vám tam bytovky nebo nelíbily, ty moderní bytovky?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
No, ne, moje představa není a nesnáším paneláky, jak mají ten, plochou střechu. Já si myslím, že ten barák má být jako člověk, jako ta střecha je něco jako hlava.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Aby to dýchalo, aby to dýchalo?

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Každej barák má jako, když se na něj dívám, i Tančící dům, a oni mi sice ukradli, já jsem měl, já jsem měl nahoře snack bar jako, čili nelíbí se mi, jak je to bez toho a pak je to blbě orientovaný ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Takže se vám to nelíbí to, co by mělo. Říká architekt Vlado Milunić, který byl hostem Dvaceti minut Radiožurnálu. Díky za to. Hezký den přeju. Na shledanou.

Vlado MILUNIĆ, architekt
--------------------
Už je konec jo?

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Už je konec, už je konec Dvaceti minut Radiožurnálu. To to uteklo. Přeji hezký den. Jinak tento pořad najdete také na webu radiozurnal.cz.

Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je společnost NEWTON Media, s.r.o. Texty neprocházejí korekturou.

autor: heš
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.