V Česku začíná testovací provoz železničního zabezpečovače ETCS. Pomůže předejít lidským chybám
V Česku začíná testovací provoz nového železničního evropského zabezpečovacího systému ETCS. Musí ho povinně používat proškolení strojvedoucí na tratích a v lokomotivách, kde už je zabezpečovač nainstalovaný. České dráhy už mají ETCS ve čtyřech stovkách svých vozidel. „Tento systém je nejmodernější, sofistikované zařízení. Pomůže, aby bylo zajištěno, že se v maximální možné míře eliminuje možnost selhání lidského činitele,“ říká Jaroslav Vondrovic z Federace strojvůdců.
Co je podle Jaroslava Vondrovice ještě nutné dořešit, aby systém mohl začít fungovat v ostrém provozu od ledna roku 2025? Poslechněte si rozhovor.
Související
-
Drony nad lokomotivami. Nový systém zabezpečení železnice čekají přes léto zátěžové testy
Evropský systém má nahradit současné technologie, které země EU používají. Zjednoduší dopravcům cesty mezi jednotlivými státy, ale hlavně má zabránit srážkám vlaků způsobeným lidským faktorem.
-
Chybějící zabezpečovací systém v Pardubicích? Stav, který nalinkoval plán ministerstva dopravy
Sedm let starý národní plán zakázal umísťovat starý zabezpečovací systém na nově rekonstruované trati v místech, kde dříve nebyl, tedy i v celém centru Pardubic.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka