Svět Pixaru

Dokonalá animace je jen půl úspěchu. Duši vdechují postavám od Pixaru jejich hlasy

Když v Pixaru stvoří postavy a příběh nového animovaného filmu, pořád ještě nemají vyhráno. Kresleným hrdinům je potřeba vdechnout život i tím, že začnou mluvit. Světoznámé studio obsazuje takové herce jako Tom Hanks, Tim Allen nebo v minulosti Paul Newman. Podle čeho je k animovaným postavám vybírá a jak důležitá je jejich komunikace s výtvarníky?

Zákulisí studia Pixar

Velká červená stěna naproti nahrávacímu studiu je jakousi stěnou slávy studia Pixar. Černým fixem se na ni totiž podepisují herci, kteří sem do Pixaru přišli namluvit hlas některé z animovaných postav.

Tome, přijeď

Jedním z nejvzácnějších autogramů je ten od Toma Hankse. Slavný herec se tu zvěčnil 5. června 2010, když přišel zahrát postavu Woodyho pro třetí pokračování série Příběh hraček. A k podpisu připojil i náčrtek kovboje, kterému dal hlas.

Vymyslela dárek pro Toma Hankse a nadchla pro něj Poláky. Slavný herec od nich už brzy dostane legendárního malucha

Fiat p126 je auto, které motorizovalo Polsko

Po bulvárech amerického Holywoodu se už brzy bude prohánět auto, které tam docela určitě nikdo jiný nemá. Slavný americký herec Tom Hanks si totiž už brzy převezme legendárního polského Fiata 126p zvaného maluch. Jako dárek k narozeninám se mu na něj složili obyvatelé polského městečka Bielsko-Białá, kde se maluchy skoro 40 let vyráběly.

Bylo to poprvé, kdy k nám do Pixaru přišel. První dva díly Příběhu hraček jsou totiž starší než tohle naše sídlo, takže se nahrávalo v Los Angeles,‟ vysvětluje zpravodaji Janu Kalibovi Chris Wiggum, jeho průvodce po studiích a publicista společnosti. „Teď jsme rádi, když herci dorazí přímo sem do Pixaru, aby okusili zdejší atmosféru a firemní kulturu. I když pohodlnější je pro ně nahrávat blízko svému domovu – v LA, New Yorku, Londýně nebo Chicagu.‟

Hlas ovlivňuje duši

Aby herci přicházeli osobně a nepropůjčovali hlas animovaným hrdinům jen na dálku, je důležité i z praktického hlediska. Pro celek je totiž dobré, když se tvůrci těla aspoň zprostředkovaně setkávají s těmi, kdo postavám dodávají duši.

Model postavy je víceméně hotový, když dojde na nahrávání hlasu, takže my kreslíři to moc nevyužijeme. Ale animátoři se dívají na videa s vybranými herci a všímají si, jaké mají návyky. Jak se ten který herec chová, pohybuje, jak se vyjadřuje, na čem je založený jeho charakter. A to, co zjistí, pak uplatňují při své práci na postavě,‟ přibližuje vedoucí výtvarník Pixaru Bob Pauley.

Důležitá je osobnost, ne jméno

Animátor Bob Pauley

Obvykle je to tak, že máme postavu, kterou chceme ztvárnit a začneme pracovat na její podobě. Pak přijde režisér a řekne svou představu – jakou by ta postava měla mít osobnost, jakou roli by měla hrát v příběhu a o kterých hercích uvažuje,‟ popisuje kreslíř.

Úkol nezní získat za každou cenu velká jména, ale zkusit najít dobré herce. Úspěch animace je totiž na jejich výkonu naprosto závislý. Takže nejde o jméno, ale o schopnost vžít se do dané postavy,‟ dodává přední kreslíř Pixaru Bob Pauley.

Jana Kalibu zajímalo, jestli se někdy stává, že herec nenamluví jeho postavu tak, jak si kreslíř představoval. „Většinou to neodpovídá mé představě, protože je to ještě mnohem lepší,‟ usmívá se Bob Pauley. „Vždycky mě moc těší, když se moje práce dostane k někomu dalšímu a on ji vylepší. A to se většinou stane. Takže v 99 procentech případů jsem nadšený, jak se postava vyvíjí a vylepšuje.‟

V posledním díle seriálu Svět Pixaru se dozvíte, jak vzniká český dabing filmové tvorby studia Pixar.

autoři: Jan Kaliba , and
Spustit audio

Související