Stanislav Štech chce prosadit původní verzi kariérního řádu. „Senátní změny nejsou systémové,“ říká

Sněmovna by se měla znovu zabývat kariérním řádem pro učitele – jeho schválení by přivítal například ministr školství Stanislav Štech. Ten v v té souvislosti bude jednat s představiteli koaličních poslaneckých klubů. „Rád bych se zeptal poslanců, co se tak dramatického změnilo oproti době, kdy podpořili původní verzi,“ říká ve Dvaceti minutách Radiožurnálu.

Senátní změny kariérního řádu jsou podle něj zcela nesystémové, klíčové bude tuto verzi zamítnout a prosadit původní. „Jsou poslanci některých opozičních klubů, kteří jasně deklarovali podporu kariérnímu řádu,“ podotýká.

Senátní verze kariérního řádu podle něj například ruší pozici školního logopeda, a to navzdory tomu, že se zvyšuje počet dětí s logopedickými potížemi, nezavádí také kariérního poradce v době, kdy se neustále mluví o lepším navázání a propojení vzdělávání ve školách.


Kariérní řád nechce řešit navyšování platů učitelů, není to jeho cílem. Stanislav Štech, ministr školství

Mezi učiteli nicméně kolovala petice, která volá po zamítnutí kariérního řádu – podepsalo ji přes 20 tisíc učitelů. Podle Štecha ale celá řada věcí není v petici přesná. „Lidé reagovali na to, co je v té petici, nikoliv v návrhu,“ argumentuje s tím, že kariérní řád naopak nabízí menší byrokracii a zjednodušení.

„Máme-li se posunout k civilizovaným zemí a vyspělým vzdělávacím systémům, kde existuje kariérní řád, tak v současnosti nejsme schopní dát na stůl něco výrazně lepšího,“ dodává.

Sportovní svazy podaly žádosti o dotace

Sportovní svazy se odmítly zúčastnit prvního kola podávání žádostí o dotace, a to kvůli nesouhlasu s podmínkami. Do druhého kola se ale podle Štecha přihlásilo všech 74 zbývajících svazů. „Myslím si, že to může uklidnit situaci.“

Důležité také podle něj je, aby se v srpnu začalo pracovat na tom, jak pravidla nastavit tak, aby vyhovovala jak transparentnosti, tak hladkému chodu sportovních svazů.

Celý rozhovor si kdykoliv poslechněte v našem iRadiu nebo kliknutím na odkaz přímo v tomto článku.

autoři: prh , Jan Moláček
Spustit audio