Snažíme se identifikovat silné stránky škol a najít příležitost pro jejich zlepšení, vysvětluje inspektor důvody testování
Některé obce chtějí mít lepší přehled o znalostech dětí na základních školách. Českým dětem dělá problém porozumění textu, ve vyhledávání informací jsou naopak nadprůměrné. Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal popisuje, jak testy probíhají a k čemu slouží.
Související
-
Bob Kartous: Za poznání světa dětí zodpovídají rodiče, ne škola
Budoucností bude proměnlivá identita, adaptabilita na změnu je klíčový faktor, říká Bob Kartous. Za poznání vnějšího i vnitřního světa svých dětí jsou zodpovědní rodiče.
-
Požadujeme desetiprocentní nárůst tarifních platů učitelů, tvrdí předseda školských odborů
Návrh rozpočtu na příští rok počítá pro učitele s růstem platů o deset procent. Proč se zatím ministr s odboráři na rozdělení peněz mezi tarify a odměny neshodl?
-
Školy by měly děti připravit na budoucnost – a ta je nejistá. Důležitá je kreativita a flexibilita
Michael Šebek je profesorem kybernetiky na ČVUT v Praze. Jak si představuje budoucnost? Jaké dovednosti se pro nás stanou klíčové? A v čem je české školství pozadu?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.