S Hunter Games budou moct žáci opustit školní lavice. Obohatí to výuku, slibuje si zakladatel unikátní platformy

Školy v době pandemie koronaviru řešily, jak dostatečně zaujmout studenty při studiu na dálku. Možné řešení nabízí platforma Hunter Games. Ta původně vznikla jako místo, kde si můžete vytvořit vlastní venkovní únikovou hru – například pro účely teambuildingové akce. Studenti Filozofické fakulty Univerzity Karlovy na ní pak postavili zábavně-naučnou geolokační hru. Jejich Kafkovu Prahu si budou první hráči moct zahrát možná už letos v létě. 

Socha Franze Kafky na pražském Starém Městě. Tady je první stanoviště geolokační hry

„Čeká nás první úkol. Kafka se nás zeptá, do jaké ulice ukazuje jeho prst,“ popisuje Kryštof Petrásek, student Filozofické fakulty a také jeden z tvůrců Kafkovy Prahy, na pražském Starém Městě – na prvním stanovišti geolokační hry. 

Jinak než ze školních lavic

Kafkovu Prahu vytvořili studenti programu Studia nových médií na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Jejím cílem je představit život Franze Kafky a zároveň ukázat Prahu z jiné perspektivy.  

„Hru jsme vytvářeli pro středoškoláky, kteří mohou opustit lavice a přestat se o Kafkovi učit pasivně, jeho život si zažít. Ukazuje se ale, že hra je přínosná i pro lidi, kteří mají rádi literaturu a rádi se dozvídají o postavách spjatých s Českou republikou a Prahou.“

Cílem hry je představit život Franze Kafky a zároveň ukázat Prahu z jiné perspektivy

Kafkova Praha funguje na platformě Hunter Games. „Jde o nástroj, který umožňuje sdružovat různé uživatele v týmech a hrát proti sobě. Interagují s okolím, chodí po lokalitě, plní úkoly a šifry,“ říká spoluzakladatel Hunter Games Luboš Němeček. 

Hunter Games mohou využít i školy

Svoji hru si na Hunter Games může založit kdokoliv. Platforma funguje jako jakýsi formulář, do kterého vkládáte svůj příběh. Luboš Němeček by ale do budoucna chtěl, aby sloužila i jako další možný nástroj pro distanční výuku. 

„Dáte zadání a studenti k jeho splnění nemusí být pohromadě, i když pracují v týmu. Nejsou na sobě závislí. Vy pak vidíte, jak studenti odpovídali, kde to drhlo a co jim dělalo problémy,“ upozorňuje.

Právě se školami by tvůrci Hunter Games do budoucna rádi víc spolupracovali, aby jim umožnili vytvářet si vlastní obsah a obohacovat tak běžnou výuku. S tímto záměrem se start-up přihlásil i do hackatonu Hack the Crisis, zaměřeného na postcovidové inovace a řešení. Projekt Hunter Games nakonec získal jednu z vedlejších cen.

Spustit audio
autoři: Vojtěch Koval , als

Odebírat podcast

Související