Pořád přemýšlím, zda by Nabarvené ptáče šlo udělat i jinak, přiznává kameraman Smutný

Nejlepší kamera: Vladimír Smutný (Nabarvené ptáče)

Člověk točí v místech, kam se pak těžko dostane, a mám radost, když kus krajiny odnesu na filmu s sebou, vysvětluje kameraman Vladimír Smutný. Během kariéry měl štěstí na režiséry, kteří byli výtvarně zaměření. Třeba Jan Svěrák, se kterým mimo jiné točil Kuky se vrací. „Loutkové filmy fungují dobře na plátně, svět od země je kouzelný.“  A co stojí za to, aby se kameraman s režisérem pohádali? „Film není žádné velké soupeření, ale soutěživý jsem,“ usmívá se.

Vladimír Smutný získal v sobotu osmého Českého lva za nejlepší kameru. Na jeho reakce se ptala Lucie Výborná:

Odebírat podcast

Související