Počet aktivních mobilních telefonů

23. srpen 2004
Trendy

Už jen jeden Čech ze sta nemá mobilní telefon. Takové údaje hlásí mobilní operátoři. Pochvalují si nejen množství klientů, ale také růst tržeb. Ty jim v meziročním srovnání prvních pololetí tohoto a minulého roku vzrostly o 3 miliardy korun, téměř o deset procent. Počet aktivních mobilních telefonů v České republice přesáhl 10 miliónů kusů. Během jediného roku tak počet uživatelů podle mobilních operátorů stoupl o jeden milión. Mobil tak prý má 99 procent všech obyvatel. Podle redaktora Server mobil.cz Davida Nováka, jsou ale tato čísla trochu zavádějící.

Novák: Nikdo přesně neví, jakým způsobem se počty zákazníků určují. Pravděpodobné je, že skutečný součet bude menší. U paušálních zákazníků se dá počet určit podle pravidelných měsíčních faktur. U předplacených anonymních karet je to nemožné spočítat.

Po Vánocích se můžeme dočkat zpráv, že v České republice je více než 100 procent lidí, kteří mají mobilní telefon. Operátoři si ale ani nyní nemohou stěžovat. Kromě počtu klientů jim totiž rostou i tržby. Za poslední rok ale nevíce získal nejmladší a co do počtu klientů nejmenší operátor Český Mobil. Tomu se podařilo zvýšit tržby o jednu a půl miliardy korun - třikrát tolik, o kolik se tržby zvedly největšímu Eurotelu.

Novák: Oskar se více zaměřuje na běžné tarifní zákazníky a daří se mu jich získat velké množství. Noví zákazníci často volí paušální program a tím se mu zvyšují tržby.

Podle Davida Nováka roste nejmladší síť mobilních telefonů nejrychleji hlavně díky tváři lidového operátora. Eurotel, na rozdíl od něho, svým klientům poskytuje nejkvalitnější služby, ale také si za ně nechá zaplatit nejvíce peněz.

Novák: Zákazníci, kteří mají zájem tento systém služeb využívat už dávno jeho číslo mají a ty, kteří se nyní rozhodují o pořízení mobilního telefonu, spíš láká Oskar svými lidovými cenami.

Český trh je prý už nasycen. Jediný způsob, jak by mohli mobilní operátoři zvyšovat své tržby, by bylo zvyšovat využívání svých vlastních služeb - například rozšiřování datových služeb, zejména pak připojením k internetu. Například T-mobilu v pololetí narostl počet přenesených dat v jeho síti šestatřicetkrát.

autor: dav