Miroslav Zámečník, ekonom

Srdečné pozdravy z Helsinek. Asi tak by se dala nazvat poslední souhrnná práce Národní ekonomické rady vlády, tedy týmu původně deseti, nyní devíti ekonomů, kteří měli za úkol pomoci vládě z bryndy, tedy radit, jak dostat Českou republiku z ekonomické krize. Jak se jim to podařilo, to je otázka, loučí se ale ve velkém stylu, na stůl dali souhrn ideálních opatření, která pokud by byla učiněna, dostala by Česko blíže k ekonomicky i sociálně stabilním evropským severským zemím. Je zde ovšem zásadní kdyby, a tím jsou politici. Začíná Dvacet minut Radiožurnálu. Přeji vám dobré pozdní odpoledne. Dnes přijal pozvání do studia člen Národní ekonomické rady vlády a ode dneška i člen dozorčí rady Českých aerolinií, ekonom Miroslav Zámečník. Dobrý den.

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
Dobrý den.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Pane Zámečníku, vaše závěrečná zpráva má 83 stran, z toho 15 stran jsou návrhy. Tak se vás ptám jako ekonoma, který je zvyklý pracovat s čísly, když to vezmete úplně bez jakékoliv, řekněme, naivity nebo doufání, kolik procent z těch vašich navržených opatření, o kterých budeme mluvit, bude nakonec realizováno?

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
No, teď se musíme bavit trochu asi o časovým horizontu. Já doufám, že, že dřív, nebo později, třeba pokud jde o opatření na trhu práce, prostě pochopíme, možná budeme muset projít epizodou nějaké vysoké nezaměstnanosti, ale po ní pochopíme, že ten koncept té flexikurity, který je tam doporučován, to znamená propojení flexibility a zachování sociálních jistot pro, pro zaměstnance, kteří přijdou o práci, jinými slovy nějakou dobu po, poté, co přijdou o zaměstnání, mají poměrně vysoké podpory, na tom je to založeno a intenzivní rekvalifikační kurzy, což je vlastně sociálně demokratický vynález z Dánska, a uchytává se to samozřejmě i v těch jiných nordických zemích v různých podobách, jo, ale v zásadě ty skandinávské země všechny vědí a mají ohromnou tradici toho sociálního státu, vědí, že zároveň se pohybujou v globální ekonomice a že ta flexibilita musí být. My jako bysme se zhlídli zatím tím zákonodárstvím v tom velmi konzervativním románským zákonodárství, který chrání konkrétní pracovní místo. Nikoli tak ten sociální statut toho člověka, jinými slovy co nejrychleji mu pomoct na to, aby si našel jiné zaměstnání, které je ovšem třeba ve firmě, která má před sebou lepší perspektivu. To je, je zcela evidentní, když se dneska podíváte na zemi, jako je Itálie nebo Francie a na zemi, jako je Švédsko nebo Finsko, kdo z nich to dělá líp, nebo Dánsko tedy, jo, takže ta flexikurita je něco, co možná budeme si muset projít epizodou, opravdu si to vyzkoušet, namočit si ten čumáček v té, v té tvrdé realitě, ale prostě jednou zjistíme, že dlouhodobá nezaměstnanost je věc, která je špatná, že se jí dá předcházet a že samozřejmě ale podnikatelský sektor musí mít pružnost, musí reagovat.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tak já tu, já tu otázku položím jinak. Společně s tím vaším dnešním, řekněme, analytickým materiálem nebo, řekněme, návrhem Národní ekonomické rady vlády, tak když vedle toho postavíme pak ten reformní nebo protikrizový balíček ministra financí Eduarda Janoty, který by měl jaksi nějakým způsobem souviset se zákonem o státním rozpočtu na příští rok, tak jsou tady dva materiály, které říkají: "Je potřeba se opravdu tvrdě podívat na strukturu státního rozpočtu, je potřeba se tvrdě podívat na výdajovou stránku a ořezat ji a udělat něco i s příjmovou stránkou, protože se nacházíme v období ekonomické krize." A vedle toho jsou politici z těch hlavních velkých dvou stran a ti říkají: "V žádném případě, jsme v předvolebním období, jsme před volbami a nic takového nebude." Tak na to se ptám, kolik z toho bude realizováno, není to prostě jenom čistě akademický materiál, který vy jste teď položili na stůl a který tady vždycky bude jako nějaká inspirace, ale do praxe se prostě nepřeklopí?

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
Tak, že by se to překlopilo do praxe teď, že bysme jaksi fertilizovali volební programy, tu ambici samozřejmě nikdo neměl, to jako jestli vznikly takové titulky v médiích, tak prostě to je samozřejmě naivní a nikdo, nikdo to mohl, nemohl očekávat. Ta jiná věc je, že ono se skutečně něco podstatnýho stalo v tý globální ekonomice. On ten svět už nikdy nebude vypadat tak jako dřív. Prostě ta bublina vyškolila americký domácnosti na mnoho let, ještě nevědí, jak dopadnou s úvěrovými kartami a tak dál. Prostě ještě není všem dnům konec a jako samozřejmě všichni doufáme, že ta recese v podstatě by měla teď ve čtvrtém kvartále skončit, ale teď je samozřejmě otázka, jsme zhruba pod úrovní 20 procent minus průmyslová výroba, obdobně to vypadá ve spoustě jiných průmyslově vyspělých zemích, no, a kdy se to dostane na tu úroveň, řekněme, z konce roku 2007, to je prostě ta otázka. Ono je klidně možné, že prostě jsme na začátku nějaké hlubší strukturální změny ve světové ekonomice a ten adaptační proces bude dost náročný. A pak se tohle bude hodit, jo, že by to teď jako pomohlo někomu ve volební kampani. Oni se proti tomu budou vymezovat, já bych řekl, že spíš negativně, to je moje zkušenost, ale to samozřejmě neznamená, že ty lidi to nevnímají, jestli jste si to přečetl vy, tak myslím, že si to čtou i oni. Podle mě kdyby existovalo objektivní hodnocení, tak zjistí, že to je hodně středový jako projekt, že ty ohledy na skutečnost, že jsme si tady ledacos vyzkoušeli a některý věci znamenají, že je, že jsme akorát promarnili čas, třeba pokusem o reformu zdravotnictví, tam já mám pocit, že se nám velmi těžko bude hýbat dopředu i ve věcech, které jsou v zásadě nekonfliktní, nikdo tam nenavrhuje privatizaci zdravotních pojišťoven, ale navrhujeme třeba dvousložkové pojistné. To je to, co mají Holanďani. Celý smysl toho je, že my jsme vlastně potlačili konkurenci, a dokonce i ten protikrizový balíček tu konkurenci ve zdravotním pojištění potlačuje ještě víc. No, a tam je jaksi téměř preambule, no, to potom nemá smysl. Takže to prostě buďto dělejme úplně jináč a pak musíme přemýšlet o tom, jak ty pojišťovny můžou konkurovat cenou. A já teď netvrdím, že se to uchytne hned, ale jaksi jednou narazíte na zeď toho, toho vnějšího okolí, který vás přinutí uvažovat racionálně, a pak už je to poměrně jednoduchý.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Mimochodem rozumím tomu správně, pane Zámečníku, že to, co nebo o co se pokusila Topolánkova vláda, tedy v čele resortu zdravotnictví s Tomášem Julínkem, bylo natolik špatné, že to zabránilo nějaké další možnosti zdravotnictví reformovat?

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
To jste mě interpretoval, trošku, trošku jste to posunul. To neznamená, že ta reforma byla špatně míněná. Nebyla dobře prodaná a druhá věc je, evidentně se trefila do nějakého neurologického bodu v té české společnosti, jináč by ta reakce prostě nemohla být tak, tak strašně negativní.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
V tom případě neurologický bod české společnosti je 30 korun u doktora.

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
No, jako 30 korun u doktora, tam je taky jasně zkonstatováno, že ta spoluúčast bude muset růst, protože ve skutečnosti my na to, abysme udělali další rozvoj zdravotnictví z dnešní, řekněme, velmi slušné úrovně evropské, rozhodně nejlepší z těch postkomunistických zemích, to, to myslím, není třeba o tom debatovat, tak samozřejmě teď je problém, že ten stát musí udělat strukturální změnu, musí ji udělat i v průmyslu, my musíme do toho průmyslu natáhnout mnohem víc vědy a výzkumu, jinak nemáme oproti Číně a Indii šanci. Prostě to, to už zažije bohužel naše generace to, to unikání těch šancí. My jsme prostě zažili velmi hezký období, ale to skončilo. A teď musíme začít hodně rychle přemýšlet co s tím, a zdravotnictví je nepochybně součást toho přemýšlení co s tím, akorát prostě jednu variantu řešení, která prostě byla docela odvážná, no, tak prostě tam, tudy cestě už nepůjde, ale je samozřejmě spousta dalších jiných možností, jak ten systém zlepšit.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Říká zatím ve Dvaceti minutách Radiožurnálu ekonom Miroslav Zámečník, člen Národní ekonomické rady vlády. Mimochodem dneškem jste skončili jako ten poradní orgán vlády, nebo ještě jedete dál?

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
No, Vladimír Dlouhý ohlásil konec a myslím, že ten, ta reálná náplň, co se dá očekávat od skupiny dobrovolníků, kteří to dělají v podstatě ve svém volném čase, není to honorovaná práce, je to takový čestný úkol, tak jistě je to, prostě chvílí je to povznášející, je to v každým případě pocta, ale jako to se nedá dělat donekonečna. Ten prostě potenciál tý skupiny, kterou je schopná dělat. A já myslím, že on se v podstatě jako vyčerpal, je čas skončit. Já myslím, že je dobře, že jsme položili na stůl, prostě něco tady zůstane, můžeme se k tomu různě vracet. Mimochodem bude to podrobeno, doufám, detailní oponentuře a můžeme začít pěstovat do podhoubí o a začít se bavit o té strukturální změně, která prostě to je naše povinnost, jestli prostě všichni, jak jsme tam byli, si uvědomujeme, že důsledek té velké finanční krize, kterou jsme zažili v uplynulém roce, zažily ji vyspělé země, u nás se to tak nedotklo, u nás se to dotklo tím poptávkovým šokem, ale prostě ta země se musí změnit a začněme se bavit o tom jak.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Dobře. Tak vás 9 a vy říkáte, že podle vašeho názoru, pane Zámečníku, ten dokument je docela středový, tak dejme tomu, vás 9 prostě ekonomů interpretovalo názory zprava doleva z toho spektra, řekněme, byť se pohybujeme zejména v ekonomice, ale já se vás ptám na to, jaká je vaše zkušenost s českými politiky, protože oni nakonec budou ti, kteří případné návrhy a případné strukturální změny českých financí budou muset uvést do praxe, tak uslyší oni na to, protože téměř drtivá většina těch opatření je apriori nepříjemná, tam není nic, co by náhle přineslo hromady peněz českým domácnostem, aby potom radostně vyrazily k volebním urnám a tu danou stranu volily.

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
No, tak jak říkají Američani No pain, no gain jo, prostě jinými slovy bez práce nebudou koláče.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Vy nejste politikem, rád to teď řeknete, kdybyste byl politik, tak to neřeknete.

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
Podívejte se, to bylo nejzajímavější na tý cestě do toho Finska, jako kdo to má rád teď dělat nějaký program, notabene ta krize ještě může mít nějaké, nějaké velmi nepříjemné době, takže teď začít šetřit, no, ale nám se to utrhlo z ruky, jo, ty politici samozřejmě, že to můžou ještě, ještě nějakou dobu ignorovat, ale myslím, že jako ta doba se nachýlila, a do dvou, tří let se musíme k těmhle věcem jako vrátit a v podstatě už budeme donucený. A je dobrý se podívat na to Maďarsko, jak to vypadá, když vás k tomu donutí finanční trhy tím, že už od vás nechtějí kupovat ty, ty vládní cenné papíry, pak se s váma nikdo nemazlí, tohle je velmi středový, takový jako moditivní program, který by podle mě měl tu ekonomiku nějakým způsobem otočit, ale prostě jestli to neuděláme dobrovolně a nebudeme o tom strukturovaně přemýšlet, hovořit a některý věci už začít dělat, protože jsou hodně dlouho hodně nazrálé, tak prostě my...

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
K tomu budeme přinuceny.

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
...my k tomu budeme muset přinuceni, jako buď uděláte fiskální konsolidaci tím, že přemýšlíte o každým půl procentu, no, anebo to uděláte o 5 procent, protože vám řekne Mezinárodní měnový fond, že nedostanete peníze, nemáte povolené čerpání, no, a tak pak jako už děj se vůle boží. Zatím všichni poslechli, jestli si všimli. No, že by se to někomu líbilo, jo ...

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Já jsem si všiml...

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
...ale je to snižování penzí a platů úředníků, jako nakonec na to všichni kejvli. Jinými slovy ta alternativa musí být strašně bolestivá.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Já jsem poprvé v tom vašem dnes četl něco, na co se různých vašich kolegů, ekonomů i kolegů nakonec z Nervu, ptám už několik měsíců i v tomto pořadu, a to je, kde je ta pomyslná, anebo reálná hranice mezi tím, kdy Česko skrze své státní finance ještě stále zůstává na nějaké pomyslné rovině a dá se to ustát, a ta hranice, kdy se to láme na šikmou plochu, kde na konci je Maďarsko, Lotyšsko a jiné státy, které to prostě nezvládly a na které se potom mezinárodní měnové instituce dívají nerudně.

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
Podívejte, tam, tam zase je třeba se podívat, když si to, je ta tam řada tabulek, takže já jenom doporučuju se dívat na ty tabulky a jenom bych do toho dal kontext, který možná z toho také nevyplývá. Je spousta zemí, který mají mnohem větší schodek státního rozpočtu nežli my, jenomže oni sanovaly i finanční sektor, a to mají v tý částce už zakomponováno, to je, jako kdyby my jsme si k dnešní recesi, výpadkům v průmyslu, z toho odpovídající výpadky na, na výběrech korporátních daní a samozřejmě zvýšení výdajů na nezaměstnanost a omezení spotřeby obyvatelstva, výpadky na DPH a tak dál, všechny ty věci, který spouští ta recese, kdybysme si to zkombinovali ještě s čištěním bank to, co jsme zažili někdy na přelomu tisíciletí, jinými slovy...

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
To znamená ještě několik desítek miliard dál.

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
A proto oni mají někteří větší schodky nežli my, to je prostě Británie, že jo, proti tomu, ty by rádi brali ten náš schodek, ale my jsme nemuseli na finanční sektor zaplaťpánbůh ani sáhnout, no, ale stejně budeme mít 7 procent. Jinými slovy my máme velmi vážný strukturální problém při v podstatě velmi zdravém finančním sektoru, který na agregované úrovni je schopen vytvářet ...

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
A přesto se ve vaší zprávě píše, že 7 procent HDP schodku státního rozpočtu ještě není úplně krizové, že ta krizová částka, pokud jsem dobře četl ty věty ve vaší zprávě, že to krizové číslo je 10 procent.

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
Ne, ne, ne, takhle, ta, ta interpretace je, je zase trošku jiná. Je to několik let takhle vysokých schodků, které zvlášť když budou doprovázeny takovým bohorovným komentářem ze strany politiků, že to vlastně nevadí, že prostě máme do 60 procent státního dluhu k HDP velmi daleko a že jiný země, to nám prostě už neprojde, to je úplně evidentní, ta ztráta důvěry může nastat mnohem dřív, než nám to bude milé, a ta ztráta důvěra je spojená jako s výrazným vzestupem nákladů na obsluhu státního dluhu, protože platíte vyšší úroky, no, a ty úroky, to tam dneska zaznělo a myslím, v té studii to je taky nějak rozebíráno, v zásadě se můžeme poměrně rychle dostat na úroveň těch 60 procent, no, ale když si k tomu přihodíme zvýšené úrokové náklady o jeden procentní bod, no, tak to se můžeme dostat na hranici, že, že budeme dávat jako na obsluhu dluhu čtyřikrát tolik co na vysoké školy. A my se právě přimlouváme za to, pojďte dávat víc do vzdělávací soustavy...

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Než na obsluhu dluhů.

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
Než na obsluhu dluhů. Jinými slovy my musíme selektivně omezit výdaje a bohužel musíme i zvýšit příjmy, to jako o tom ta debata není, že bychom mohli ten fiskální manévr provést čistě jenom na výdajové straně, to prostě tahle země na to není stavěná a asi se to nedá udělat.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tak podotýkám, že posloucháte Dvacet minut Radiožurnálu, a člen Národní ekonomické rady vlády, ekonom Miroslav Zámečník je dnes mým hostem. Ještě jednou obrazně řečeno zalistuji v závěrečné zprávě Národní ekonomické rady vlády a je tam hned na první straně vašich návrhů, myslím návrh, který zejména u politiků a u vysokých úředníků státní správy způsobí téměř dokonalé šílenství, protože vy navrhujete při nedodržení nějakým způsobem daných rozpočtových pravidel sankce jak na úrovni kabinetu, tak i na úrovni náměstků ministrů. To si představuje tak, že pokud by prostě nebyla dodržena rozpočtová pravidla, tak by opravdu museli tito lidé platit pokuty?

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
Ano, tak je to míněno.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Vážně míněno?

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
No, podívejte se, zase jsou, jsou jiné nástroje, jinými slovy, můžete buď to dávat do nějakého volebního systému, do ústavního systému, nebo to děláte formou sankcí na exekutivě, takže tady ta sankce na exekutivě, pokud jsem dobře registroval, tak ODS, nevím, nakolik vážně to bylo míněno, ale dávala návrhy typu třikrát a dost a tak dál, jo, prostě touhle cestou se samozřejmě jít taky dá. Mimochodem Poláci to už v zákoně maj, že v případě, že zadluženost veřejného sektoru překročí určitou hranici, tak nastupujou jaksi defaultní sankční řešení, tam jako není to, že bysme si tu vymýšleli úplně jaksi pohledem do, do oblohy. Ne, to prostě jsou země, který, který tyhle sankční mechanismy mají zavedeny, protože mají zkušenost s fiskální nezodpovědností. Finsko žádný sankce zavedený nemá. Když jsme se jí ptali, no, a jak dodržujete ty výdajové rámce jako. Oni říkali, no, přeci když jsme něco řekli, že uděláme, tak to by byla ztráta tváře, kdybychom své vlastní slovo porušili. Tak tomu jsme se my smáli, jaksi u nás se to porušuje s opičí lehkostí. Ale...

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tak to, tímto jsme se vrátili zpátky k té finské inspiraci vaší závěrečné zprávy. A teď prosím, pane Zámečníku, na závěr dnešních Dvaceti minut ještě k jednomu tématu. Vy jste ode dneška jedním z nových členů dozorčí rady státního podniku České aerolinie. Byli vyměněni, částečně odešli a částečně byli odvoláni Ivan Kočárník, Ivana Řápková, primátorka Chomutova, Ivan Foltýn, lidovec nominovaný za tuto stranu, Jan Bürgermeister, člen ODS a dlouholetý politik na pražské radnici. Mimochodem principiálně. To jsou lidé, kteří by měli kontrolovat hospodaření státního podniku, jako je ČSA?

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
Tady se vůbec potom můžeme bavit o tom, jak se v Česku interpretuje výkon vlastnických práv státu v podnicích, kde stát je majoritář. Tady se prostě to interpretuje tak, že se z toho staly korýtka, úplně jsme zapomněli na to, jaký jsou povinnosti členů statutárních orgánů, když se to učíte podle nějakých západních osnov. Já teď teda netvrdím, že Západ nám nepředvede docela velmi studenou sprchu, pokud jde o správu korporací, zejména ve finančním sektoru, zejména za poslední rok, rok a půl. Nicméně ta interpretace je lichá, ti lidé, já myslím, že to bylo abundantně prokázáno, že někteří z nich skutečně nevědí, o čem ta firma je.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
No, a teď když se podíváme na nové obsazení dozorčí rady ČSA, tak tam v čele vidíme Václava Nováka, což je, řekl bych, kovaný krizový manažer, vedle něho sedíte vy, který máte také spoustu zkušeností z krizového řízení firem, které nejsou v dobré kondici, a vedle jsou další lidé, kteří mají s krizovým řízením zkušenosti. Tak se ptám, dá se to interpretovat tak, že přišel, abych cimrmanovsky si použil, nový smrťák, který se prostě nezakecá?

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
Dá se to interpretovat tak, že vláda to s restrukturalizací myslí smrtelně vážně. Jinými slovy je připravená, a proto tam dosadili lidi typu Václava Nováčka, tam já jenom připomínám, většina z těch lidí už nějakou restrukturalizační transakci dělala, já jsem dělal dvě, jednu společně s Václavem Novákem, to byly Vítkovice a. s., to byla velmi ošklivá situace, tam nebylo na mzdy a podařilo se to zvrátit, to je krizový management, já osobně krizový manager nejsem, já jsem dělal ty projekty, to je trochu jiná práce a je to prostě takový finanční inženýrství hodně ve věci s právníky. Ale v zásadě je to ořezávání nákladů v této situaci. V krátkém horizontu zvedat tržby, to prostě si nikdo tuhle iluzi nedělá, ale je to ořezání nákladů. Je to o tvrdé restrukturalizaci, a to je i signál, prostě teď víme, že musí doběhnout výběrové řízení, že v žádném případě jako vláda na nic nerezignovala a že je připravena na každou eventualitu a to, že prostě je tam, je tam typ jako Václav Novák, znamená, že, že prostě ta restrukturalizace se dělat bude.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tak takových bylo dnešních Dvacet minut Radiožurnálu. Člen Národní ekonomické rady vlády a ode dneška i člen dozorčí rady Českých aerolinií, ekonom Miroslav Zámečník by mým hostem. Pane Zámečníku, děkuji pěkně za návštěvu. Na shledanou.

Miroslav ZÁMEČNÍK, ekonom, člen Národní ekonomické rady vlády, člen dozorčí rady Českých aerolinií:
Na shledanou. Díky za pozvání.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Martin Veselovský byl také u mikrofonu Radiožurnálu. Přeji vám příjemný podvečer.

Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je NEWTON Media, s.r.o. Texty neprocházejí korekturou.

autor: mav
Spustit audio