Kapacita naší sítě se dostala k pomyslnému stropu, říká mluvčí České pošty. Včas dodala jen polovinu zásilek

14. prosinec 2017

Český rozhlas před Vánoci otestoval doručování zásilek Českou poštou a jedním z největších soukromých přepravců v tuzemsku, společností PPL. Obě firmy u služby uvádějí, že předají zásilky do druhého dne. V našem testu se to ale poště s její službou Balík do ruky povedlo jen u poloviny zásilek.

Kolega Jan Kopřiva poslal balík ve čtvrtek 7. prosince z pobočky České pošty v Táboře. Podle garantované služby měl dorazit následující den. Ale nestalo se.

„V úterý v 9:34 mi přišla SMS z České pošty, že mi balík nemohl být doručen a že ho uložili na poštu,” popisuje kolegyně. Na zásilku nakonec čekala celkem pět dní.

Čtěte také

Před Vánocemi poště pomáhají brigádníci

Mluvčí České pošty Matyáš Vitík vysvětluje, že v předvánočním období mají doručovatelé víc práce. „Přiznáváme, že se občas může stát, že dodání do druhého dne bohužel nestihneme.”


Zákazníkům jsme doporučovali, aby zásilku podali nejpozději do úterý 19. prosince, abychom ji stihli dodat do Štědrého dne. A dělat vše pro to, abychom ji doručili včas, budeme samozřejmě i po tomto datu.

A vytížení jsou před Vánocemi i jiní přepravci. Třeba společnost PPL doručila v listopadu 3,5 milionu zásilek.

„Česká pošta přijme denně 150 tisíc balíků, minulý týden byl denní průměr dokonce 250 tisíc balíků. Lidé si nákupy přes e-shopy opravdu oblíbili a kapacita naší logistické sítě se dostává k pomyslnému stropu,” říká za Českou poštu Matyáš Vitík.

Na vánoční období se tak Česká pošta snaží připravit především personálně. „Už v září a říjnu jsme začali nabírat brigádníky, v říjnu pracovalo denně průměrně 3200 brigádníků. Přivítali bychom i úpravy logistické stíě, ale musíme si uvědomit, že špička je vždy před Vánocemi a vzhledem k optimalizaci už není moc kam postupovat,” uvažuje Matyáš Vitík.


Pokud si někdo objedná Balík do ruky, a balík přesto zůstane ležet na poště, je to proto, že má zásilkář tolik práce, že není možné fyzicky zvládnout všechno rozvézt. Což by se samozřejmě nemělo stávat, ale v předvánočním vytížení je to bohužel fakt.

Stížnost můžete podat na každé poště

Reportéři Českého rozhlasu si ve svém testu připlatili za službu Balík do ruky, u které Česká pošta garantuje dodání do druhého dne, přesto Česká pošta termín dodržela jen u poloviny zásilek.

„Zákazníkům jsme doporučovali, aby zásilku podali nejpozději do úterý 19. prosince, abychom ji stihli dodat do Štědrého dne. A dělat vše pro to, abychom ji doručili včas, budeme samozřejmě i po tomto datu. Pokud si někdo objedná Balík do ruky, a balík přesto zůstane ležet na poště, je to proto, že má zásilkář tolik práce, že není možné fyzicky zvládnout všechno rozvézt. Což by se samozřejmě nemělo stávat, ale v předvánočním vytížení je to bohužel fakt.”

Matyáš Vitík nespokojené zákazníky ujišťuje, že mohou stížnost nebo reklamaci podat na každé poště. Pak se individuálně posuzuje, proč služba nebyla dodržena.

autoři: jch , als
Spustit audio