Hodnocení podle kritérií dává žákům jasný cíl. Pro vyučující je ovšem časově náročné, říká ředitelka

30. leden 2025

Největší audioportál na českém internetu

Kriteriální hodnocení chování a teoretických předmětů v projektu vysvědčení JINAK | Foto: Michal Šafařík, Český rozhlas

Žáci a žákyně vědí, za co hodnocení dostali. Ke každému předmětu dostávají slovní zhodnocení znalostí a přístupu, popisuje Klára Koubská z Učitelské platformy

Jak si v pololetí vedli, zjistí žáci na vysvědčení i ze slovního hodnocení a grafických stupnic, kde jsou u předmětů rozepsané dílčí cíle. To je tzv. kriteriální hodnocení, ke kterému vytvořilo ministerstvo školství pro školy dva nové formuláře. „Kriteriální hodnocení používáme šestým rokem. Pro vyučující je náročné, protože kritéria je potřeba dopředu připravit, promyslet a žákům srozumitelně komunikovat,“ přibližuje Klára Koubská, ředitelka ZŠ Smart v Roudnici nad Labem.

autoři: Petr Král , jkh

Související