Hodnocení podle kritérií dává žákům jasný cíl. Pro vyučující je ovšem časově náročné, říká ředitelka

30. leden 2025

Jak si v pololetí vedli, zjistí žáci na vysvědčení i ze slovního hodnocení a grafických stupnic, kde jsou u předmětů rozepsané dílčí cíle. To je tzv. kriteriální hodnocení, ke kterému vytvořilo ministerstvo školství pro školy dva nové formuláře. „Kriteriální hodnocení používáme šestým rokem. Pro vyučující je náročné, protože kritéria je potřeba dopředu připravit, promyslet a žákům srozumitelně komunikovat,“ přibližuje Klára Koubská, ředitelka ZŠ Smart v Roudnici nad Labem.

autoři: Petr Král , jkh
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.