František Raboň, cyklista

Největší cyklistické divadlo roku každoroční mediální show a také každoroční dopingové skandály, ale zejména jeden ze tří nejtěžších cyklistických etapových závodů, 3,5 tisíce kilometrů dlouhý Tour de France. Letos opět s českou účastí v zastoupení Romana Kreuzigera a také opět po tříleté přestávce za účasti amerického fenoména Lance Armstronga. A takové také bude téma dnešních Dvaceti minut Radiožurnálu. Přeji vám dobré pozdní odpoledne. Letošní Tour de France mohla mít ve svém pelotonu Čechy dva, František Raboň ze stáje Columbia Highroad ovšem načasoval svoji formu na jarní měsíce, a tak nyní může být v plzeňském studiu. Trojnásobný účastník závodu Giro d´Italia, jehož kariéra zejména letos stoupá, František Raboň bude hostem příštích dvaceti minut. Dobrý den do Plzně.

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Dobrý den.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Františku, proč jste přesně nebyl nominován na letošní Tour de France?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Tak, já jsem nebyl nominován, bylo to trošičku zvláštní, protože v květnu i v červnu se mi hodně dařilo, ale z toho dlouhodobějšího pohledu já jsem nebyl zařazen do tý nominace na Tour de France jako moji kolegové, takže vlastně ta forma už šla trošičku dolů, kdežto kolegové v týmu měli v průběhu sezony někdy v květnu, v dubnu, stejně tak Roman Kreuziger týdenní, čtrnáctidenní volno a teď vlastně tu formu začli nabírat a začla jim znovu gradovat na Dafinea a na Okolo Švýcarska, kdežto mně už šla dolů, takže jsme se s týmem domluvili, že letos Tour de France vypustím a dostanu volno a pak se připravím na druhou část sezony.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Ono to minimálně na konci jara vypadalo zvláštně, protože vy jste opravdu byl v plné síle, velice se vám dařilo, vyhrával jste etapy v etapových závodech a přesto jste nebyl nominován. Ale tak to prostě asi chodí.

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Je to tak. Já vlastně, ono je to trošičku paradoxní, že kdybych zůstal v tý roli toho domestika jako poslední 3 roky, tak bych asi na tu Tour de France jako domestik odjel, ale já jsem letos na začátku roku na jaře dostal volnou ruku od týmu, že na některých závodech se můžu ukázat a využil jsem toho maximálně a i na ty další závody pak jsem odjížděl už jako v podstatě lídr toho týmu, takže to mi jakoby v tý nominaci pak trošku srazilo vaz, protože samozřejmě u nás v týmu Columbia máme pak takové hvězdy, jako je George Hincapie či Kim Kirchena, a takových parametrů já zatím nedosahuju, takže na to celkové pořadí jsem absolutně nemohl pomýšlet a jeli tito borci.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Vedle Tour de France a Giro d´Italia je třetí do té trojky velkých etapových závodů Vuelta. Pojedete na ni v září?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
No, tak ta příprava právě by měla směřovat ke španělské Vueltě a k mistrovství světa, kde bych chtěl vést časovku, takže právě ty výsledky letošní z těch mých časovek prokázaly, že bych se mohl prát s těma nejlepšíma, takže já se právě budu připravovat na španělskou Vueltu, hned na ten úvodní prolog a pak na mistrovství světa, kde bych, jak už jsem říkal, chtěl prokázat, že ty letošní výsledky z časovek nebyly náhodný a udělat nějaký dobrý výsledek.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Františku, jestli se nepletu, tak vy jste dnes taky trénoval a v podstatě do plzeňského studia jste přijel z tréninku. Kde jste byl a kolik jste najel? Jak vypadá ten trénink?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Já abych to dneska všechno stihnul, tak už jsem vyrážel v 9 hodin ráno. Byl jsem šestihodinový trénink, vrátil jsem se někdy až po třetí hodině a vlastně byl jsem trénovat kousíček u Prahy na Křivoklátsku, kde trénuju hodně rád, protože tam není takový provoz, jsou tam krásné kopce a dnešní počasí bylo na takovýhle trénink jako dělané, takže všechno probíhá podle plánu ta příprava.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Z té velké trojky etapových závodů, to znamená, Tour de France, Vuelta a Giro d´Italia, proč je podle vašeho názoru Tour de France nejslavnější? Je prostě nejtěžší?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Já si nemyslím nejtěžší, nebo já nemůžu sám posuzovat, ale protože jsem jel jenom Giro d´Italia, ale myslím si, že tam bych to nehledal, protože všechny ty závody, Giro má Alpy a Dolomity, Tour má Pyreneje a Alpy, Vuelta má Pyreneje a všude jsou těžký etapy, ten závod je tři týdny, takže nevím, já si myslím, že určitě tím, že ten závod se začal jezdit jako jeden z prvních a samozřejmě přispělo tomu i teď ta mediální, ten obrovský humbuk, všichni se o to zajímají, takže těžko říct, hledal bych to asi spíš v tý historii, že prostě už od hodně dávný doby tím, že začla jako první, tak je prostě nejpopulárnější.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Vy jste kdysi řekl v médiích zhruba před půl rokem, že považujete vůbec za úspěch, že jste Giro d´Italia třikrát absolvoval, i když ne s nějak úplně zářným výsledkem. Proč je vlastně tak náročné, takový etapový závod vůbec přejet?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Je to právě kvůli těm kopcům anebo také v pozici, v které tam jedete, protože já do těch etap jsem nastupoval jako domestik, což znamená, že většinou na těch třítýdenních etapách ten první týden se jezdí po rovině, což je vlastně parketa pro sprintery a tím, že my ve svém středu v našem týmu máme Marka Cavendishe, což v současnosti je asi nejlepší spurter, tak já jsem vlastně pracoval hned od začátku z těch prvních etap a tam samozřejmě některé týmy a někteří závodníci si šetří síly a pak jedou naplno až v těch kopcích. Kdežto, jak já už říkal, jsem tak já jedu prostě od prvního dne, musím šlapat vepředu a sjíždět ty úniky tak, aby Marc mohl spurtovat a pak pro mě v těch kopcích je to trošičku takový zachraň se, kdo můžeš.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
A ty jenom, pardon, Františku, teď to vypadá podle toho, co říkáte, že jste takto umetal cestičku Marku Cavendishovi, který opravdu je excelentní spurter, nakonec to dokazuje i na letošní Tour, tak jak to vypadá, jak vypadá teď pro úplné laiky to, když někdo například vy jako domestic vyvážíte toho spurtera, který potom má velkou naději vyhrát etapu?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Vypadá to asi tak, že vlastně od začátku etapy všechny tyhle ty tři velké závody jsou prostě tak mediálně známé a ten úspěch prostě zaručuje tu budoucnost těm závodníkům a budoucnost těch týmů, že opravdu se závodí od prvního kilometru a většinou se tam pak utvoří, že uniknou nějaký uprchlíci, vytvoří se tam skupinka a pak, jestliže ty sprinterské týmy vlastně chtějí dojít k tomu, aby se dojíždělo vlastně v hromadném spurtu, tak ta skupinka se musí dojet, což je vlastně moje práce, takže já pak strávím dlouhé kilometry na špici s mýma kolegama a vlastně dojíždění tý skupinky a pak je tam i ta finální část, kterou už si pak řídí právě Mark Cavendisch těch posledních 5 kilometrů, kdy vlastně my se snažíme jet tak rychle, aby ten peloton byl natáhnutý vlastně do jedné velké nudle tak, aby ho už nikdo nemohl přespurtovat, snažíme se ho dovést tak 200, 300 metrů před cíl a tam už on má takové zrychlení, že v současné době prostě nikdo není schopen ho přespurtovat.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Znamená to, když říkáte, že se snažíte jet tak rychle, aby celý ten peloton byl natažený, znamená to, že on se skrývá, řekněme, v tom háku za vámi, aby se mu jelo o něco snadněji a potom mohl vyrazit?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Přesně tak, on většinou jede na nějaké té sedmé, osmé pozici a tam vlastně se jezdí nebo pro ty laiky jezdí se tak rychle proto v tom závěru, aby vlastně to bylo natažené ten peloton, aby se tam neutvářel takový ten hrozen, aby ti závodníci nejeli vedle sebe, protože pak samozřejmě ti sprinteři, když do sebe šťouchají, tak je tam velká možnost pádu, takže proto my se snažíme jet jakoby co nejrychlejš, aby ten peloton byl natažený, aby všichni jeli za sebou, aby tam vlastně i pro Marka se vyvaroval možnosti nějakého pádu.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Teď to je otázka, která vás možná, Františku, rozesměje, ale když jste jezdil jako domestik a snažil jste se jet tak rychle, aby peloton byl natažený, abyste vyvezl toho spurtera dopředu, co když vám prostě dojdou síly, prostě zbývá vám do cíle 10 kilometrů a vy najednou zjistíte, že to prostě už nejde.

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Já si myslím, že ten náš tým je opravdu složen z velmi dobrých závodníků a ono to trošičku i souvisí s tím, já samozřejmě v minulosti i jsem třeba připravoval spurty pro závodníky, když to řeknu, kteří nebyli takových kvalit, jako je Mark a pak je samozřejmě i těžké pracovat pro někoho celý den, když už dopředu víte, že on není moc schopný tu etapu vyhrát. Tím, že Mark ty etapy, když my pro něj pracujeme, je schopný je vyhrát, tak opravdu pak celý ten tým jede úplně na maximum, a kolikrát i trošičku přes tu hranu.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Jak se jezdí přes hranu?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Tak, jezdí se prostě, že jo, kolikrát když opravdu v tom svým středu nemáte žádnýho lídra, tak si řeknete, dobře, kašlu na to dneska, tak tam prostě nebudu, ale když máte takovouhle zodpovědnost, tak prostě opravdu v sobě máte to, že kolikrát i jedete přes velkou bolest v těch nohou a ale zas na druhou stranu kolikrát opravdu se nemůže se jít až úplně někam za tu úplnou hranu, takže tam pak je to prostě na kolegovi třeba z mýho týmu, kterej to za mě, jak se říká, tu díru zalepí a jede prostě ten těch 300, 400 metrů, který jsem měl ještě jet já, tak vlastně jede za mě a takhle mi pomůže, takže to se určitě taky stává, že jo, někdo má horší dny, někdo má lepší dny, takže si snažíme pak takhle vypomoct.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Jen připomínám, že posloucháte Dvacet minut Radiožurnálu a mým dnešním hostem je český cyklista František Raboň ze stáje Columbia Highroad. Za pár dní čeká cyklisty na Tour de France pravděpodobně nejstrašnější vrchol této Tour de France, legendární a dokonce v některých letech i smrtící Mont Ventoux. Vy jste ho zažil na závodě Dafiné Liberé. Jaký byl?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Byl hodně těžký, já už jsem ho jel dvakrát. Jednou se mi nahoru jelo dobře, jednou se mi jelo špatně, takže jsem si ho opravdu teď, někdy jsem ho jel před měsícem, tak jsem si ho opravdu vychutnal, protože ty nohy nejely a je to opravdu extrémní kopec. Je to dvacetikilometrové stoupání s průměrným sklonem kolem sedmi osmi procent, takže opravdu je to jeden z těch nejtěžších kopců na Tour de France a já si myslím, že na tý Tour bude ještě o to těžší, že vlastně se jede předposlední den po vlastně devatenácti etapách a je dojezd na kopci, takže je úplně v závěru té etapy dvousetkilometrové, takže si myslím, že opravdu to bude extrémně těžké stoupání.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Jinými slovy, po 180 kilometrech terénu, který není úplně extrémně obtížný, přijde to závěrečné dvacetikilometrové stoupání nahoru na Mont Venoux.

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Přesně tak.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Co to znamená, když nohy nejedou? Jak to vypadá pro cyklistu?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Tam opravdu kdo jel ten třítýdenní etapák, tak ví, že když je ...

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Františku, počítejte s tím, že tady z posluchačů Radiožurnálu ho nikdo nejel.

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Jasně. Je to opravdu hodně náročný, protože když si vezmete, že po čtrnácti dnech, kdy každý den sedíte na kole, tak pak ještě pořád musíte podávat vlastně nebo vedení od vás chce ty samé výkony, jako jste podával první den, kdy jste vlastně přijel, když to tak řeknu, čerstvý na ten závod, takže to je opravdu hodně těžký a tam ten poslední týden se může stát cokoliv. Prostě máte špatný den, špatně se vyspíte, energeticky třeba zapomenete trošičku jíst, tam je hodně důležité vlastně doplňovat pořád těmi energetickými gely tak, aby to tělo prostě nedošlo do nějakýho kolapsu, takže je to hodně náročný.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
To můžete ty energetické gely jíst celé tři týdny?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Je to taky problém, že jo, v pěti šestidenním etapovým závodě to není problém, ale na tom třínedělním etapovým závodě vlastně každý den jíst ty energetické tyčinky, jak se tomu říká, takové ty vlastně müsli, tak už i chuťově a vším pro ten žaludek to určitě není příjemný. Ale musí se s tím ti závodníci srovnat, protože není možný si tam prostě zakousnout nějakej řízek s houskou, takže všechny tyhle ty gely jsou dělány vlastně od těch výrobců tak, že se rychle vstřebávají do toho těla, že jo, je v nich maximální energie, takže prostě musí se používat tyhle ty gely.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Vyjma takového toho náznaku ze strany francouzské ministryně sportu, že se snad měla stáj Astana, ve které jsou jak Contador, tak Armstrong vyhýbat nějakým antidopingovým kontrolám, což ale zatím v průběhu dneška vyšumělo a nebylo to úplně potvrzeno, tak v podstatě to nejzajímavější mediálně kromě samotných sportovních výkonů byl ten souboj mezi vedením závodu a šéfy jednotlivých stájí o to, jestli se některé etapy pojedou s vysílačkami nebo ne. Řekněte mi, Františku, proč je tak důležité pro cyklisty na takto velkém závodě mít vysílačky pro spojení mezi sebou a s lídrem stáje?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Já si myslím, že to má své pro a proti. Ty pro určitě, protože já sám vysílačku už využívám nějakých 8 let. Takže samozřejmě ty informace, je to hrozně pohodlné pro ty závodníky, protože šéfové těch stájí, kteří sedí v autě, tak dostávají vlastně z toho rádia, které je spojené s tím hlavním ředitelem informace prostě, co se děje na trati, jestli jsou tam třeba silnice je zúžená nebo ve sjezdu náhle prostě napadalo kamení nebo takovéhle problémy a samozřejmě když ten sportovní ředitel nás o tom informuje, tak my jsme na to připraveni, takže z toho bezpečnostního hlediska si myslím, že vysílačky v dnešní době je určitě to plus. Samozřejmě tam se objevují i názory, že jezdíme jako stroje, že říkají nám veškeré rozestupy a jak máme jet rychle a tohle to, což samozřejmě někdy může být pravda, takže proto si myslím, že asi ta cyklistická unie UCI vlastně požaduje to, abysme jezdili bez vysílaček.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
A šlo by to?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Já si myslím, že určitě by to šlo. Já si myslím, že zas tak velký problém to není. Viděli jsme, že v tý etapě rovinatý jedný to šlo, takže si myslím, že určitě by to nebyl problém a myslím si, že to je zas jenom takový ten chvilkový humbuk, stejně jako to už v minulosti bylo s víc věcma. Různé technické doplňky nebo vlastně někdy před šesti, pěti lety vlastně zavedení povinného nošení přileb, takže taky, že jo, spousta závodníků byla zvyklá jezdit bez helmy, nakonec si na to všichni zvykli po nějakých dvou třech měsících a myslím si, že to je určitě pozitivum. Takže myslím si, že jestliže během dalších dvou třech měsíců se prostě UCI rozhodne, že vysílačky zakáže, tak prostě my si na to budeme muset zvyknout a budeme se s tím muset nějak vyrovnat.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Máte pocit, že se to k něčemu takovému schyluje? Protože zatím podle toho vývoje na Tour de France to vypadá, že si spíš jednotlivé stáje prosadily, že se prostě bez vysílaček jezdit nebude?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Tak určitě, že jo, ty týmy mají sílu, jestliže se dohromady domluví, že by to bylo lepší, tak já si myslím, že UCI musí, že jo, dojít k nějakýmu konci a budou určitě o tom hodně jednat, já si myslím asi osobně, že ze strany závodníků a ze strany těch týmů tam bude velký tlak, aby se ty vysílačky zachovaly a myslím si, že asi UCI v tomhle podlehne, že to zas není tak velký problém, že prostě ty vysílačky zůstanou těm závodníkům.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Teď úplně čistě technicky, když jedete se svým týmem, tak kdo do té vysílačky může mluvit a co do ní říká?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Tak, do tý vysílačky vlastně můžou mluvit úplně všichni, tu hlavní vysílačku má vlastně sportovní ředitel a pak ji má všech 9 závodníků.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Je nějaké pravidlo, aby se zbytečně takříkajíc nekafralo do toho éteru?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Určitě. Já můžu potvrdit, že vlastně z dob TMobilu, kde jsem jezdil, tak tam byli závodníci, kteří prostě se nenaučili tu jednotnou řeč, kterou my teď máme v Columbii, která se prostě zavedla angličtina do rádia a veškeré mítinky jsou jenom v angličtině, tak v dobách TMobilu to bylo tak, že všichni sportovní ředitelé uměli, já nevím, 5, 6 jazyků a pak se prostě něco řeklo do vysílačky ohledně, že náskok je 3 minuty a ten sportovní ředitel to říkal v šesti jazycích, takže vysílačka drnčela asi 5 minut, takže tohle pak se všichni domluvili, že prostě takhle už to dál nejde a zavedl se vlastně v tom týmu jedna řeč, kterou je teď angličtina a mluví se jenom anglicky.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Pojďme teď se podívat na něco, co se týká taktiky. Připomínám, že posloucháte Dvacet minut Radiožurnálu a český cyklista František Raboň ze stáje Columbia Highroad je jejich dnešním hostem. Roman Kreuziger o včerejší etapě Tour de France kromě jiného řekl: "všichni šetřili síly, třeba ve čtvrtek se jelo zostra jen úvodních 80 kilometrů, než se utrhla skupinka do úniků a tempo se zklidnilo." Má to logiku? Utrhne se skupinka do úniku a tempo hlavního pelotonu se zklidní? Takto se jezdí?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
No, většinou jo, protože ze začátku vlastně všichni mají tendenci, že jo, se dostat do toho úniku, zkusit vyhrát tu etapu, jako jsem už letos v tom průběhu viděli, že kolikrát ta skupinka dojela, že prostě ty sprinterské týmy nedojely tu skupinu, takže určitě tam je velký tlak a pokavad ta skupinka, nastupuje se, nastupuje se, pak se nějaká utvoří a na chvilku se to zastaví, že jo, všichni jsou unavený a najednou ta skupinka má minutu dvě a tam už vlastně pak není možný, aby individuálně nějaký závodník si do tý skupinky doskočil, pokavad v tý skupině je 5, 6 závodníků, tak jedou velmi rychle pryč. Takže tam pak vlastně se na chvíli jakoby zastaví, ti závodníci se občerství a pak většinou ty týmy, které mají zájem na tom dojet vlastně do cíle dohromady, což je třeba Columbie nebo některé ty sprinterské další týmy, jako je Rabobank nebo Quickstep, tak se třeba spojí a prostě začnou pracovat dohromady a začnou pracovat na tom, aby se ta ztráta zlikvidovala.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Když už jsme u ztrát, tak Australan Cadel Evans včera říkal, s tříminutovou ztrátou můžu snad i říct, že moje práce tady skončila. On myslel tříminutovou ztrátu na prvního Noncetiho. To je opravdu tak nesmazatelný náskok? Tři minuty?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Já si myslím, zrovna na Noncentiniho to určitě je a myslím si, že zítra on bude mít velké problémy v těch kopcích, protože nepatří úplně do tý top kategorie favoritů, ale myslím si, že 6 vteřin za ním a 8 vteřin za Noncentinim je Armstrong a Contador a to už jsou velký adepti na vítězství v letošní Tour de France, takže vlastně ten tříminutový rozdíl zůstává, a to si myslím, že při vyrovnanosti těch závodníků prostě pro Evanse není možné, aby tuhle tu ztrátu umazal.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Vzhledem k tomu, o co všechno jde při takto velkých a mediálně známých závodech, jaké rozpočty mají jednotlivé stáje, tak by se možná z laického hlediska dalo předpokládat, že uvnitř pelotonu nebudou vládnout úplně dobré vztahy, že tam opravdu bude ohromná rivalita. Je vůbec možné najít tam nějaké stopy solidarity mezi jednotlivými soupeřícími týmy?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Já si myslím, že všichni ti závodníci se znají, není jich v tom pro Tour kalendáře nebo v těch pro Tour týmech je zhruba asi tak 600, 700 závodníků, kteří na těch závodech se potkáváme velmi často, takže mezi sebou máme velmi dobré vztahy, ale samozřejmě když se odmávne ten závod, tak samozřejmě každý bojuje o to své vítězství, protože jde i o to vlastně najít nového sponzora pro další sezonu a tím si vlastně zajistit i živobytí, že jo, aby ten tým vlastně přežil a jak říkáte, tyhle ty závody typu Tour de France je opravdu tak mediálně známá, že to ve finále může přinést ten úspěch. Já si myslím, že vlastně už v letošní Tour se to stalo, že jo, kdy tým B box francouzský na konci tohoto roku měl skončit sponzoring s tou danou firmou a vyhrál 2 etapy a okamžitě prodloužili o další rok smlouvu, takže tam opravdu každej jede naplno a každej se snaží tu etapu vyhrát, aby právě ti sponzoři byli spokojení, vedení a všichni.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Měl jsem na mysli, jestli například ti soupeřící závodníci někdy sáhnou i k něčemu, co by asi se nedalo označit za úplně fér jednání.

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Já myslím, že ne. Jako tam nějaký rvačky nebo něco takovýho jestli máte na mysli, tak to jsem tam nikdy nezažil. Nějaký nefér, myslím si, že ne, že určitě ne mezi cyklistama.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
A poslední otázka, to je taková tipovací, protože vy jste sám řekl ty jen nepatrné rozdíly mezi druhým a třetím, to znamená, mezi Albertem Contadorem a Lancem Armstrongem, které možná budou smazány nebo možná úplně přeskupeny teď v těch kopcovitých etapách, tak jaký je váš tip na to, kdo vyhraje tuto Tour de France?

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Já si myslím, že určitě, když bych si mohl tipnout, tak to bude někdo ze stáje Astana a myslím si, že se bude rozhodovat mezi Contadorem a Armstrongem a v tuhle tu dobu bych si asi tipnul Contadora, protože jediné, co si myslím, co hraje v neprospěch Armstronga, že prostě měl tam tu tříletou pauzu a není ještě úplně, bych řekl, zpátky, takže bych tipoval asi Contadora na to celkové vítězství.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Tak, Františku, díky, že jste si udělal čas přijít do plzeňského studia, ať se vám daří a v případě například Vuelty ať se vám daří ještě o to víc. Na shledanou.

František RABOŇ, cyklista, Columbia Highroad:
Děkuju. Na shledanou.

Martin VESELOVSKÝ, moderátor:
Český cyklista František Raboň ze stáje Columbia Highroad byl hostem těchto dvaceti minut. U mikrofonu byl také Martin Veselovský. Přeju vám příjemný večer s Radiožurnálem.

Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je NEWTON Media, s.r.o. Texty neprocházejí korekturou.

autor: mav
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.