Facebook se vrací ke kořenům, lidé budou šťastnější, oznámil Mark Zuckerberg

12. leden 2018
Mark Zuckerberg, zakladatel a majitel Facebooku

Jestli vám na Facebooku vadí, že místo novinek od svých přátel vidíte samé příspěvky firem, politiků nebo herců a zpěváků, tak pro vás máme dobrou zprávu. Největší sociální síť na světě chystá změny. Slíbil to, jak jinak než na svém facebookovém profilu, zakladatel sítě Mark Zuckerberg.

Facebook chystá změnu nastavení pravidel, podle kterých se zobrazují příspěvky v takzvaném news feedu, tedy stránce, která se otevře, když se na Facebook přihlásíte.

Nový algoritmus by měl častěji dávat přednost statusům, fotkám a videím od přátel, příbuzných a dalších blízkých před příspěvky, které zveřejňují firmy nebo jiné organizace.

Návrat ke kořenům

Zuckerberg se tak rozhodl navzdory tomu, že právě od nich Facebook dostává peníze za reklamu. Chce se prý vrátit ke kořenům a dosáhnout toho, aby Facebook sloužil ke spojování lidí a zlepšoval tak jejich vztahy.

Čtěte také

Podle výzkumů, které si firma zadala, jsou pak prý lidé šťastnější. Facebook tak prý nechce jen bavit, ale taky prospívat a zajistit, aby se jeho uživatelé necítili osamělí.

Zuckerberg očekává, že kvůli změnám stráví lidé na Facebooku méně času, ale dlouhodobě se to prý i tak vyplatí. Mělo by totiž jít o lépe strávený čas. Reklamy mezi příspěvky ovšem ani po změnách neubude.

Mark Zuckerberg

Uživatelé o změny příliš nestojí

Zatím se zdá, alespoň podle komentářů pod Zuckerbergovým příspěvkem, že uživatelé nereagují úplně pozitivně. Někteří tvrdí, že na Facebooku ani teď neztrácí čas. Jiní Zuckerberga vyzývají, aby nechal lidi samotné rozhodnout, co chtějí vidět a co ne.

Další lidé volají třeba po tom, aby se Facebook zaměřil hlavně na odstranění příspěvků vyzývajících k násilí.

Čtěte také