D1 pod rentgenem
Samotná modernizace D1 řidičům zřejmě neuleví, upozorňuje odborník
Nejvytíženější tuzemská dálnice D1 začala vznikat před 80 lety. Už před časem začala probíhat její modernizace. A kdy skončí? Stát slibuje, že to bude do roku 2021.
Už za tři roky by z dálnice měly odjet všechny těžké stroje, řidičům by se tak mělo výrazně ulevit. Omezení ale z dálnice úplně nezmizí – dálnice se totiž bude rozšiřovat.
Všichni přede mnou se na D1 vykašlali. Kdybychom nezačali opravovat, nemáme už po čem jezdit, říká bývalý ministr Dan Ťok
Dan Ťok se s 1. květnem rozloučil s funkcí ministra dopravy, kterou vykonával jako nestraník za hnutí ANO. Se svými 4 roky a 4 měsíci to ale byl nejdéle sloužící polistopadový šéf dopravy a taky jeden z nejvíc „ostřelovaných“ ministrů vlád, a to jak Bohuslava Sobotky, tak kabinetů Andreje Babiše. V Hovorech prozradil, že to stálo za to. I přes množství „okopávání kotníků“.
„Bude navazovat část, která je důležitá, totiž údržba. Aby dálnice vydržela projektovaných 30 let,“ potvrzuje Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic. „Dalším krokem by mělo být i rozšíření, především kolem Brna.“
A proč silničáři dálnici nerozšířili už v rámci stávající modernizace? Nebylo to prý technicky možné, říká Petr Kumpošt z Dopravní fakulty ČVUT. „Vyvolaná investice by byla výrazně vyšší, v daných místech by se musel také zastavit provoz.“
Jan Rýdl navíc tvrdí, že podle studie silničářů není dálnici třeba o další pruhy výrazně rozšiřovat. „Na většině vzdálenosti mezi Prahou a Brnem není potřeba stavět šestipruh, bude to tak i v následujících 30 letech.“
Otázkou zůstává, zda se nejvytíženější české dálnici po současné modernizaci uleví. Podle Petra Kumpošta prý až po dostavbě dálnice D35. „Ta tu velmi chybí. Po její dostavbě převezme část dopravy z D1, doprava se tak rozmělní,“ předpovídá.
Související
-
Speciální výcvik i psycholog. Soud chce prosadit změny zákona pro převýchovu nebezpečných řidičů
Na nebezpečné šoféry se Nejvyšší soud ještě podrobněji než dosud zaměří spolu s policií a Nejvyšším státním zastupitelstvím.
-
Zavedením tolerance 0,5 promile vyšleme zprávu, že alkohol za volantem zas tak nevadí, varuje expert
Občanští demokraté přišli s návrhem, aby v Česku, stejně jako v mnoha evropských zemích, platila pro řidiče motorových vozidel tolerance k alkoholu až do 0,5 promile.
-
Pražský dopravní podnik dál tají data o poloze tramvají. Zveřejnění brání smlouva s dodavatelem
Městský soud v Praze přitom už loni nařídil dopravnímu podniku data zveřejnit. Ten se tehdy bránil právě i složitým IT systémem. Původní verdikt však nyní zrušil Nejvyšší správní soud.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka