Čína je kulturně odlišná, ale silně antičínská mediální vlna je lidem spojeným s Čínou nepříjemná, upozorňuje sinolog

Firma má dobrou reputaci, Tomáš Sazima mi radil, jak nezabředávat do odborných věcí a hovořit srozumitelně, vysvětluje Vít Vojta kontroverzní napojení na PR agenturu skupiny PPF
Vít Vojta platil poměrně dlouho za nezávislého experta, tlumočníka, co jezdí s diplomaty do Číny. To se změnilo po sérii článků na serveru aktuálně.cz. Ty odhalily jeho napojení na skupinu PPF, která prosazuje zájmy Číny v České republice. Jak spolupráci s firmou Petra Kellnera vnímá on sám?
„Moje práce se nazývá interkulturní management, za dvacet let jsem byl v kontaktu se spoustou firem, včetně PPF,“ vysvětluje. Články na aktuálně.cz jsou podle něj neobjektivní. Na Sinoskopu prý není žádný prokomunistický text, naopak jsou tam komentáře na témata kulturní genocidy Ujgurů, ovlivňování médií v Hongkongu atd.
Čtěte také
PR agenturu C&B Reputation Management si Vít Vojta najal jako mediálního poradce v začátcích iniciativy. „Firma má dobrou reputaci, pomáhala mi se sociálními sítěmi. Tomáš Sazima mi také radil, jak nezabředávat do odborných věcí a hovořit srozumitelně,“ vysvětluje.
Proč nebyl od počátku transparentní a neuvedl partnerství s PPF? „Znám se se spoustou lidí a nemohu ani nechci všechny uvádět. Celý projekt je mojí iniciativou, partnerů jsem oslovil mnohem víc než PPF.“ O tom, proč chtěla skupina PPF vylepšit mediální obraz Číny, má jasno: „Čína je totalitní země, kulturně i civilizačně odlišná, ale pro lidi v jakémkoli kontaktu s Čínou je tato silně antičínská mediální vlna nepříjemná.“
Ochlazení česko-čínských vztahů na nejvyšší přikládá nesplněným slibům o investicích. „Příliv čínských investic byl jedním z veřejně proklamovaných cílů Miloše Zemana, a když situace nenastala, vyslal signál.“ V česko-čínských vztazích podle něj nejvíc chybí pravidelná komunikace výkonných lidí. „Tam by obě strany mohly přidat,“ uzavírá.
Související
-
Založení institutu i útoky na kritiky. Home Credit platil kampaň na podporu Číny, píše Aktuálně.cz
„Home Credit proplatil téměř 2000 hodin práce PR agentuře, aby pomáhala těm, kteří se v českých médiích čínského režimu zastávají. Naopak útočila na kritiky nedemokratického státu,“ píše Aktuálně.cz.
-
Reakce Home Creditu: PR agentura měla oslabit extrémy v diskusi a zlepšit česko-čínské vztahy
„Trváme na tom, že cíle všech našich aktivit jsou byznysové, nikoliv politické,“ stojí v prohlášení firmy. Smlouvu s PR agenturou uzavřela proto, aby se bránila útokům, které poškozují její podnikání.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Hraje se o trest pro advokáta, který se zasmál tomu, jak jeho klient psal o zplynování dětí ve škole
-
Trumpův manuál známe. Cly trestá spojence a chce levně odkoupit dolary z jejich rezerv, říká Matesová
-
ONLINE. ‚Myslím, že je to strašné,‘ reaguje Trump na útok na Sumy. Zelenskyj ho pozval na Ukrajinu
-
Daně 2025: Chudší lidé dají z platu za spotřebu víc. Změny si ale žádá spíše zdanění práce a majetku