Cestování časem už je tady. Díky virtuální realitě! V Praze si můžete zkusit oživit golema
České vývojářské studio DiVR Labs vytvořilo unikátní projekt Golem VR. Stačí mít brýle pro virtuální realitu a ocitnete se v pracovně legendárního rabína Löwa. Nečeká vás nic menšího než oživování mytické hliněné postavy. Unikátní projekt je největší atrakcí tohoto typu v Evropě a neztratí se ani v celosvětovém srovnání.
Virtuální výtah se se mnou rozjel a veze mne do portálu, který mě má přenést do středověké Prahy. „Přistáli jsme v Praze na Starém Městě v roce 1593,“ uvádí mě do situace hlasový průvodce.
Ještě se protáhnout symbolickým ohnivým kruhem, který znázorňuje portál pro cestování časem, a už stojím nedaleko Karlova mostu v době vzdálené od té naší skoro půl tisíciletí.
Virtuální realita ve skutečných kulisách
Jak mi vysvětluje technický ředitel DiVR Labs Martin Tichota, Golem je takzvaná location based VR experience, tedy zážitek z konkrétního místa zprostředkovaný pomocí virtuální reality.
DiVR Labs si v suterénu hračkářství Hamleys na pražských Příkopech nechali postavit arénu o rozloze 250 m². V jednotlivých místnostech, kudy uživatel prochází, jsou zbudované kulisy zdí, dveří a průchodů. Virtuální realita je pak vytvořená podle těchto kulis.
„Jedná se o 3D model v měřítku 1:1. To znamená, že tam, kde člověk vnímá mříž, zábradlí nebo stěnu, tam ve skutečnosti opravdu je,“ doplňuje výkonný ředitel DiVR Labs Lukáš Burda.
Velký bratr tě sleduje
„Uživatelé mají běžný head set připojený k batohu na zádech, takže nejsou žádnými kabely svázáni s okolím a mohou se volně pohybovat. Head set má na sobě speciální zařízení, které snímá sedmdesát kamer rozmístěných v prostoru haly,“ představuje Martin Tichota tzv. systém optitrack.
Kamery tímto způsobem určují přesnou polohu uživatelů a získané údaje odesílají na server, který řídí celou virtuální realitu. Vyhodnocuje polohu hráčů a podle toho přizpůsobuje celou hru.
Zážitek ve 4D
Kdo dobře zná Prahu, brzy odhalí, že její podoba je virtuální realitě velmi přizpůsobená. Přesto když máte poprvé možnost prohlédnout si Karlův most, je to velmi přesvědčivý zážitek.
A dojem ještě umocňuje mírný větřík, který kolem vane. Lukáš Burda potvrzuje, že studio zážitek obohatilo o čtvrtý rozměr právě v podobě větru od řeky nebo tepla, které sálá z krbu.
Výlet za Golemem trvá asi 20 minut, uteče vám to ale mnohem rychleji. A to i díky různým úkolům, třeba jak upoutat Golemovu pozornost nebo jak nahnat slepice do ohrady.
Projekt míří do světa
Golem VR si budou moct návštěvníci vyzkoušet minimálně do konce roku. Do budoucna by ale DiVR labs chtěli podobnou „VR experience“ nabízet i v zahraničí.
„Chceme vytvořit druhou zážitkovou hru, kterou půjde realizovat ve stejném prostoru tady pod hračkářstvím Hamleys. Bude už ale udělaná tak, aby fungovala i za hranicemi České republiky,“ vysvětluje Lukáš Burda.
Tvůrci hry se tak chtějí vyhnout složitému představování příběhu o golemovi, který lidé v Asii nebo Americe nebudou vůbec znát.
Související
-
S virtuálními brýlemi se můžete potápět a projet po horské...
V Barceloně dnes končí mezinárodní veletrh mobilních technologií. Jasným hitem se tam stala různá zařízení pro tvorbu virtuální reality. Jejich obliba po celém svět...
-
Vývojář Martin Tichota: Po Golemovi a Arachnoidovi přijde na podzim nová hra
Do pořadu S vámi v Praze přišel vývojář Martin Tichota. Hlavní téma rozhovoru bylo virtuální realita a virtuální interaktivní hry Golem a Arachnoid.