Česká spořitelna stojí před etapou plné digitalizace, nastiňuje bývalý šéf banky Pavel Kysilka

V čele největší tuzemské banky – České spořitelny – působil 17 let, z toho 5 let stál v čele, to už je ale pro něj 4 dny minulostí. „Na Spořku budu dlouho vzpomínat, stále o ní říkám my,“ říká bývalý generální ředitel a předseda představenstva České spořitelny Pavel Kysilka, který mimo jiné plánuje v hájence na Vysočině vybudovat muzeum místního sklářství.

Kromě sklářství by se rád věnoval ekonomice v digitálním věku – ve světě totiž dochází k digitální revoluci, která mění ekonomiku, média a průmysl. „V Česku budeme potřebovat šlápnout tímto směrem, abychom byli na čele pelotonu,“ přibližuje.

Po privatizaci České spořitelny chtěl z tehdy poměrně zastaralé a velmi ztrátové banky vybudovat moderní evropskou banku. „Spořitelna za posledních 15 let dostala neuvěřitelné množství domácích a zahraničních ocenění,“ říká s tím, že nyní bude stát před zajímavou etapou přechodu na digitální komunikaci, digitální prodej a marketing.

Čtěte také

Nástup malých bank velké hráče, jako je Spořitelna, nijak neohrozí, naopak jde o jejich zajímavý doplněk. „Přesně to, co dělají malé banky, musejí dělat i velké banky, tedy nabídnou během dekády veškeré bankovnictví ve vašem mobilu,“ vysvětluje.


Jsme schopni nakupovat a investovat – to je motor růstu ekonomiky

Nemyslí si ale, že by v budoucnu mohly banky zcela zmizet, například kvůli nástupu internetových platebních systémů? „Všechno, co dělá banka v digitální podobě, ještě neznamená, že nebudete potřebovat živý kontakt,“ míní.

Lidé podle něj nebudou chodit do pobočky, ale scházet se se svým domácím bankéřem. „Bude to někdo, s kým si budete moci povídat o své budoucnosti, o tom, co plánujete a jaké změny v životě plánujete,“ říká.

Celý rozhovor si kdykoliv poslechněte v našem iRadiu nebo přímo v tomto článku.