Bez sebevědomí to na Rallye Dakar nejde. Učíme se přiznávat chyby, říká úspěšný pilot Martin Macík
Když se daří, může za to pilot. A když se nedaří, je na vině navigátor. Tak prý zní nepsané pravidlo Rallye Dakar – alespoň to v nadsázce říká Martin Macík, který to letos na Dakaru se svým týmem dotáhl na čtvrté místo v kategorií kamionů. „Dakar není klasická rallye, ale navigační soutěž – pro navigátora je to fakt složité. Chyby neseme hodně špatně. Všichni máme vysoké sebevědomí, díky tomu můžeme dělat to, co děláme, je ale těžké přiznat chybu. Učíme se to.“
V čem se liší duny v Saúdské Arábii a v Peru? Jaký je pocit startovat na Dakaru jako první na trati? A co považuje za nejsilnější moment letošního Dakaru? Poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Macík po vydařeném Dakaru: Jsme schopní konkurovat nejlepším, rychlostí i technikou na to máme
Téměř všichni čeští závodníci jsou z Rallye Dakar zpátky doma. Nejlepší výsledek zajel Martin Macík, který byl mezi kamiony čtvrtý a vyhrál tři etapy.
-
Rallye Dakar je velké dobrodružství, i když ne vždy je pozitivní, říká fotograf Marian Chytka
17. ledna skončil 42. ročník slavného závodu Rallye Dakar. Letos to bylo pro všechny nové, i pro nás jako pro fotografy, říká v rozhovoru Marian Chytka.
-
Macík se svým kamionem doburácel na Dakaru k etapovému hattricku, v konečném pořadí je čtvrtý
Macík se stal nejúspěšnějším jezdcem kategorie mimo tovární tým Kamaz, jehož zástupci obsadili všechny medailové pozice.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Když vás chytne klasika, nikdy vás už nepustí. I kdybyste se před ní plazili.
Petr Král, hudební dramaturg a moderátor Českého rozhlasu


Nebojte se klasiky!
Bum, řach, prásk, křup, vrz, chrum, švuňk, cink. Už chápete? Bicí! Který nástroj vypadá jako obří hrnec ze školní jídelny potažený látkou? Ano, tympán! A který připomíná kuchyňské police? A který zní jako struhadlo? A který jako cinkání skleničkami? A který zní jako vítr?