3D tisk, umělá inteligence, doprava… Jaké jsou největší trendy českých startupů?

26. říjen 2016

Snadněji zavádějí inovace a jsou lákadlem pro talentované pracovníky. To jsou jedny z výhod takzvaných startupů. Začínající firmy sice umí přinést na trh revoluční myšlenky nebo produkty, často je ale v rozvoji brzdí nedostatek peněz. Jak se s tím vypořádat? I to je jedním z tématů Startup Summitu, který začíná v Praze.

Z průzkumů vyplývá, že až polovinu všech domácích startupů financují tvůrci z vlastních úspor, další pak shánějí peníze v rodině a u známých nebo v různých crowdfundingových kampaních. Pomoct ale můžou malým projektům zavedené společnosti, a to i v Česku.

Podle jednoho z organizátorů Sartup Summitu Václava Pavlečka právě na domácím trhu velmi dobře narůstá zkušenost se startupy. „Vzniká tu jakési podhoubí know-how, podhoubí lidí, kteří jsou schopní startupy tvořit a nějakým způsobem je posouvat dál,“ upozorňuje.


Startup je rychle rostoucí byznys, který se soustředí na měnící se trh, nebo má ambici trh změnit. VÁCLAV PAVLEČKA

K největším trendům, ve kterých se české startupy prosazují, patří zejména 3D tisk, umělá inteligence, doprava. Pro české startupy je ale už složitější prosadit se v zahraničí, a jsou země, které jsou oproti nám napřed, například Izrael nebo sousední Německo.

Ale kde leží překážky? „Určitou roli hraje také podpora stát, která se ale u nás lepší. Několik mezer by se dalo určitě nalézt,“ uzavírá.

autor: jch
Spustit audio