Už žádná složenka! K zaplacení daně z nemovitosti stačí mail

Na zaplacení daně z nemovitosti je stále dost času – termín vyprší až na konci května. Pokud ale chcete zaslat potřebné údaje pro platbu mailem a nikoli složenkou, musíte to finančnímu úřadu oznámit, a to nejpozději do 15. března. Novinku letos zavedla finanční správa hlavně proto, aby ušetřila na složenkách.

Ten, kde nechce čekat na složenku a přepisovat z ní údaje do internetového bankovnictví, může si zasílat údaje potřebné k zaplacení daně elektronicky. V mailu obdrží lidé stejné informace, jako jsou právě na složence – ať už jde o výši daně či číslo účtu, na které peníze poslat.

Ve zprávě bude taky QR kód. Díky němu je možné platit přes internetové bankovnictví nebo mobilní aplikaci, aniž byste ručně vypisovali číslo účtu. Jestli chce ale někdo službu využít, musí o tom informovat finanční úřad – formulář k této žádosti je k dispozici na internetových stránkách finanční správy. Zájemci ho vyplní a doručí na finanční úřad.


Daň z nemovitosti musí platit všichni, kdo vlastní byt, dům, pozemek nebo jinou nemovitost. Přiznání k dani z nemovitosti museli do konce ledna podat lidé, kteří získali nemovitost loni. Ostatní musí daň pouze zaplatit.

Pokud mají lidé datovou schránku, musí žádost odeslat elektronicky. V ostatních případech je to možné buď poštou, nebo návštěvou přímo na pobočce úřadu. Novinku můžou využít skoro čtyři miliony poplatníků. Zatím si o ni ale zažádalo přes 52 tisíc lidí.

Díky službě lidé neušetří peníze, ale čas. Náklady se sníží hlavně státu. Ten totiž za každou neodeslanou složenku získá 12 korun. Kdyby tedy službu využili všichni poplatníci, stát by ušetřil skoro 46 milionů korun.

autor: zus
Spustit audio