Theodor Pištěk: Když je film mizerný, nikdo nevěnuje pozornost zajímavým kostýmům

Theodor Pištěk
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Theodor Pištěk

Krátce po 10. hodině obklopila mobilní studio Radiožurnálu v Karlových Varech skupinka cyklistů. Možná šlo o příznivce výtvarníka Theodora Pištěka, se kterým si v tu dobu povídala moderátorka Lucie Výborná.

Theodor Pištěk získal Oscara za kostýmy k filmu Miloše Formana Amadeus. Jak ve vysílání připomněl, práce kostýmního výtvarníka nespočívá v pouhém návrhářství, ale také ve vyjednávání.

„U některých herců je nejdůležitější zvolit diplomatický přístup,“ připouští. „I když to někdy trvalo déle, nakonec všichni přistoupili na moje řešení,“ vysvětluje.

Čtěte také

Jeho povolání je však závislé především na kvalitě filmu. „To už je osud návrhářů i jiných profesí,“ míní. „Když je film mizerný, nikdo nevěnuje pozornost výtečné kameře nebo zajímavým kostýmům,“ domnívá se a dodává, že viděl spoustu krásných kostýmních výprav, které nakonec zapadly, protože snímek byl špatný.

Prozrazuje navíc, že někteří herci mají utkvělou představu, v čem vypadají nejlépe. „Někteří mají úplně jinou představu o kráse než já,“ tvrdá. Problémy měl například s Woodym Harrelsonem, který na sobě nesnese oděvy živočišného původu.

Čtěte také

„Řekl jsem mu, že v kožených holínkách vypadá daleko lépe,“ vypráví Theodor Pištěk. „Obul si je, otáčel se před zrcadlem a řekl, že pro jednou se nic nestane. To bylo moje vítězství,“ dodává.

Jak vzpomíná na večer, kdy získal Oscara? Na čem pracuje v současné době? A proč chodí na své vlastní výstavy? Také to se dozvíte při poslechu audio záznamu rozhovoru.

Záznam celého rozhovoru s Theodorem Pištěkem a dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout v iRadiu.