Společnost Volkswagen nechce být odkázaná na subdodavatele. Uvažuje o vlastní továrně na baterie

Automobilka Volkswagen uvažuje o vlastní továrně na baterie. Výrobce aut, o kterém se v posledním roce mluví hlavně ve spojitosti s takzvanou aférou Dieselgate, by se rád zaměřil na expanzi v oblasti elektrických aut. S odvoláním na nejmenované zdroje to napsal německý deník Handelsblatt.

Volkswagen chce investovat do vlastní továrny na baterie. Jedním z důvodů je nezávislost na asijském trhu, který může být nespolehlivý, a také snaha mít trh s elektromobily pod větší kontrolou.

„Jde o snahu německých automobilek mít pod větší kontrolou nad elektromobilitou, která teď dostává velkou podporu v Německu. Nechtějí být odkázáni jen na subdodavatele, obzvlášť na subdodavatele z Asie,“ přidává komentář redaktor serveru Autotablet.cz Vladimír Rybecký.

Koncern podle listu Handelsblatt doufá, že zaměřením na čisté technologie, tedy na bateriové a elektrické automobily, vylepší svůj obrázek, který mohl utrpět následkem rozsáhlého skandálu kolem měření emisí.

Čtěte také


V nové továrně by se vyráběly hlavně bateriové články, které se pro průlom na poli elektrických vozidel považují za klíčové. Už kvůli tomu, že určují celkový dojezd aut a zvyšují tak jejich cenu.

Podle agentury DPA by takový projekt mohl vyjít na 10 miliard eur, v přepočtu 270 miliard korun. Automobilce Volkswagen hrozí pokuta od amerického ministerstva spravedlnosti ve výši 46 miliard dolarů. A vyhráno nemá ani v Evropě, kde ji žaluje skupina institucionálních investorů o téměř 3,5 miliardy korun za škody, které způsobil pád akcií automobilky. I přes takové pokuty si ale podle Vladimíra Rybeckého může Volkswagen výdaje na novou továrnu dovolit.

Spustit audio