Speciální školy měly málo času, aby se mohly na otevření připravit, říká Pilař
Speciální školy pro děti s mentálním nebo tělesným postižením se připravují na návrat žáků na vyučování. Otevřou se zatím první stupně. Docházka je dobrovolná. Jsou speciální školy na žáky připravené? Podle Jiřího Pilaře z Asociace speciálních pedagogů je dobře, že děti mohou nastoupit, školy ale měly příliš málo času, aby se mohly připravit.
Související
-
Zpátky na hřiště a kurty. Jak se změní sportování dětí v době pokoronavirové?
Nejen dospělí, ale také děti si kvůli karanténě musely odepřít svoje oblíbené sportovní aktivity. Jak se na malých sportovcích podepsaly dva měsíce bez možnosti pohybu?
-
Česko se učí online. Co by si školství mělo z nových zkušeností odnést?
Už příští týden půjdou středoškoláci k maturitám. Jak moc jejich přípravu ovlivnila vzdálená výuka? A jak by se měly školy poučit z nuceného přechodu do online světa?
-
Vzdělávání během koronakrize? Situaci zvládli jedinci, systém pokulhával, míní Pýchová
Mezi centrem a lokální úrovní školství máme velké vakuum, vysvětluje ředitelka Stálé konference asociací ve vzdělávání.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.