Rozhodování o odkladech je zčásti náhodné. Některé první třídy nejsou připraveny na různé děti, míní Prokop

Největší audioportál na českém internetu

Zápis na Základní škole J. Š. Baara v Českých Budějovicích | Foto: Eva Musterová Marvanová, Český rozhlas

Potřebujeme, aby první třída počítala s tím, že děti mají různou startovací pozici. Řada vyučujících si přitom v práci s dětmi z různého zázemí nedůvěřuje, poukazuje sociolog Prokop

„Odklady dneska nefungují jen podle toho, že zkoumají připravenost dětí. Fungují na žádost rodičů, podle připravenosti systému a jsou hodně náhodné. Bylo by dobré je systematizovat,“ rozebírá sociolog Daniel Prokop odklady nástupu do první třídy, jimž chce vláda přísně zamezit. Mezi šesti a sedmi lety přitom děti kognitivně dozrávají. „Je otázka, jestli jsme schopni v pedagogicko-psychologických poradnách opravdu zhodnotit jejich připravenost,“ říká Prokop.

autoři: Jan Pokorný , jkh

Související