Roman Škrabánek, prezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

20. červenec 2012

Největší audioportál na českém internetu

Roman Škrabánek přijal pozvání do studia Radiožurnálu | Foto: Matěj Pálka

Rozhovor s prezidentem Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Romanem Škrabánkem o tom, jak Češi cestují a jak se u nás krize dotkla odvětví cestovního ruchu

Krize se na službách turistům projevila spíše v tom dobrém, říká prezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Roman Škrabánek. Především v jihoevropských zemích, jako jsou Itálie, Španělsko a především Řecko, si turistů velice váží a snaží se tam poskytovat co nejlepší služby.

Letošní turistická sezóna u nás se prý nese v tradičním duchu. „Lidé mají zájem cestovat, vydávají se na zahraniční dovolenou,“ uvedl v rozhovoru pro Radiožurnál Roman Škrabánek.

Cestovky však zaznamenaly velký nárůst prodeje zájezdů na první moment. Jedná se o zájezdy nabízené v lednu, únoru a březnu. „Tehdy jsou i nabídky cestovních kanceláří vůbec nejvýhodnější. Nárůst takto koupených zájezdů odhadujeme tak kolem deseti procent,“ říká Roman Škrabánek. Přesto prý zůstává velká skupina lidí, kteří nechávají své rozhodnutí o tom, zda a kam pojedou, na poslední chvíli.

Lidé podle Romana Škrabánka jezdí nejčastěji do tradičních středomořských oblastí. Krize nekrize, v obvyklých letních měsících je zájem o cestování prý velký. „Dovolená jako taková patří již neodmyslitelně k běžnému životu nás všech,“ zůstává v klidu prezident Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Kam v posledních letech cestují Češi nejraději? Jaká rizika dnes nese klient v případě krachu cestovní kanceláře? A co umí naše země nabídnout zahraničním turistům? I takové otázky v rozhovoru Lucie Výborné s Romanem Škrabánkem padly.

Záznam celého rozhovoru s Romanem Škrabánkem a dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout v iRadiu.

autor: mjp