Pracuji na principu brazilské baterie, říká perkusista Vacík z Tam Tam Batucada
Hrál v kapelách Šum Svistu, Laura a její tygři, Slunečním orchestru, Pražském výběru. A pak přišel nápad na vlastní projekt Tam Tam Batucada. „Rytmus netvoří jeden bubeník. Pracuji na principu brazilské baterie, což je orchestr stovek bubeníků,“ vysvětluje malíř a perkusista Miloš Vacík, který si z cest po celém světě přivezl nespočet artefaktů, které má ve svém domě v Řepči u Kladna. „Etnická muzika není jen o hudbě, je propojená s kostýmy, zpěvem a výtvarným názorem.“
Související
-
Koncerty jsou naše alfa a omega. Lidi bez kultury nemůžou existovat, myslí si frontman Tata Bojs
Možný alternativní název nového alba vznikl na základě emailu nefanouška. „Brnky brnky prasata, tím to končilo ten mail. A nám se to strašně líbilo,“ poodkrývá Milan Cais.
-
Kameny mají úžasnou vnitřní dynamiku. Je v nich zamrzlý pohyb hlubin země, vysvětluje malíř Kašpar
Hledám opuštěná divoká místa, kousíčky pralesů a snažím se je dokumentovat, než zaniknou, popisuje svou malířskou cestu akademický malíř Adam Kašpar.
-
Händelův Mesiáš dodal posluchači odvahu do posledních dnů života, říká dirigent barokního orchestru
Barokní hudba kombinuje přístupnost a vysokou uměleckou ambici, to je ideální podoba uměleckého sdělení, říká Václav Luks, zakladatel barokního orchestru Collegium 1704.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.