Petr Šimek nastiňuje nové trendy retailu: Do obchodu už nechodíme jen nakupovat

8. duben 2018
Seniorka v supermarketu

Když se řekne retail, tak už nejde jen kamennou prodejnu, ale třeba i o internet, který je také distribučním kanálem. A nové trendy stále přicházejí. Právě tuto oblast v knize Retail letem světem zmapoval Petr Šimek, podle kterého především značka a produkt je tím nejdůležitějším diferenciálem na trhu. Kde budeme v budoucnosti nakupovat?

Ačkoliv je Česká republika malým trhem a mnoho značek k nám přichází ze světa, tak i zde začíná fungovat odklon od globalizace. Například v české gastronomii vznikají mnohé zajímavé a ojedinělé koncepty. Třeba na pražských Vinohradech můžeme mluvit v rámci gastra o ráji retailu.

„Nekoupíte nic, co mají vedle, začínají se tam stahovat cílové skupiny, pro které je to zajímavé,“ vysvětluje v rozhovoru s moderátorkou Patricií Strouhalovou.

Stále sice platí osvědčené rčení zákazník náš pán, na tom prvním místě ale stojí produkt, na kterém pak lze stavět cokoliv. „Ti, kteří mají špatný produkt, utratí mnohem více za komunikaci, ale nemusí se jim to úplně podařit,“ zdůrazňuje.


Retail je místo, kde můžeme značku ucítit, zažít, sáhnout si na ni.Petr Šimek

Retail už dnes také není jen distribuční místo, kde nakupujeme rohlík nebo chleba, ale kde můžeme něco zažít. Funguje jako sociální platforma, místo setkávání lidí. Vždyť samotný retail vznikl před stovkami let, kdy se prodávalo na trzích, lidé tam cestovali a něco se dozvídali.

„Vracíme se k tomu,“ zdůrazňuje s tím, že setkávat se je jeden z trendů, které v budoucnu uvidíme. A právě tyto nové trendy pak vznikají především ve velkých metropolích, ta menší města ale nebudou pozadu, začnou je následně aplikovat.