Od kavárny po bistro a restauraci… S Lukášem Hejlíkem listujeme Gastromapou 365

Lukáš Hejlík

Každý z 365 příběhů v gastromapě herce Lukáše Hejlíka je jiný, ale jedno je spojuje – velké nadšení.  Za posledních šest let vyzkoušel na 1500 hospod a projedl v nich vlastní milion a půl korun. „Lidi strašně rád zvu, nikdo nesmí platit za mě,“ přiznává v rozhovoru s moderátorkou Lucií Výbornou.

0:00
/
0:00

„Strašně mockrát si tam přečtete příběh lidí, kteří vyhořeli v byznysu, v IT, a vrhli se na gastro,“ přibližuje projekt gastromapy herec, který přiznává, že i on měl kdysi sen vlastnit bistro v Olomouci.

Honest Guide Janek Rubeš: Rád chodím turistickým peklem, chci to mít z první ruky

Janek Rubeš, novinář a dokumentarista internetové televize Stream

Říká o sobě, že je pražský zpravodaj. V projektu Honest Guide poukazuje na nepoctivost taxikářů, směnárníků a ostudné kouty (nejen) Prahy. Za svou práci získal novinářskou cenu Křepelka. Patricie Strouhalová se Janka Rubeše ptala, co by chtěl na Praze změnit. Jakého šlendriánu by se zbavil nejraději?

Podniky hodnotí podle toho, jak se mu líbí koncept, co chce podnik dělat – českou kuchyni s dobře čepovaným pivem, nebo světové trendy jako například belgické hranolky. „Aby bylo jasné, co chtějí předat,“ zdůrazňuje.

V pomyslném hodnocení ale posunul do pozadí servis. Ten se za poslední roky velmi změnil.

„Kdyby se člověk nechal špatně ovlivnit špatným zážitkem se servisem, bylo by to v dnešní době už hodně těžké,“ poukazuje na to, že personální krize je v gastronomii obrovská.

Restaurace pro děti?

Lukáš Hejlík přiznává, že je od něj troufalé hodnotit kuchařský um, když je vystudovaný herec. Podnikům ale spíše pomáhá, než je haní – sbírá zážitky z cest. „Nechci se po nich svézt,“ ubezpečuje.

Projekt gastromapy původně vznikl díky divadelnímu kočovnému souboru Listování. S ním cestuje po různých krajích a hraje divadlo pro děti. I tyto návštěvy se zobrazují na gastromapě.

365 - Gastromapa Lukáše Hejlíka je vytvořená jako kniha i jako aplikace.

Jedna z jejích kapitol se jmenuje S dětmi. Zájem o jídlo a vaření se zvyšuje, ale je otázkou, zda se zlepšuje úroveň dětského stravování – žádný podnik nechce být vyloženě jen pro děti. A děti budou stále žádat hranolky.

„Dal jsem tam hezká místa, velmi často kavárny, ale mohlo by to jít ještě dál,“ upozorňuje na to, že poptávka po nabídce dětských jídel je velká.