Milan Kruml: Twitter může k obrazovkám znovu přivést mladé diváky

3. květen 2013

Československému rozhlasu bylo právě 30 let, když v květnu 1953 začala zkušebně vysílat Československá televize. „Zpočátku televize nevěděla, co vlastně chce. I lidé, kteří ji vytvářeli, ji nejprve považovali za rádio s obrázky,“ podotýká Milan Kruml, analytik vývoje České televize, v rozhovoru s Janem Pokorným. Víte, co se nakonec na popularitě televize podepsalo nejvíc? Možná budete překvapeni – byl to totiž sport!

Ukázalo se to ve Spojených státech, kde má televizní vysílání svou kolébku, a ukázalo se to nakonec i u nás. Sport byl jedním z rozhodujících faktorů, kvůli kterému si lidé po válce kupovali televizor. „Prvním přímým televizním přenosem byl hokej,“ podotýká znalec televizní historie. „Následoval fotbal, box, plavání nebo třeba Závod míru.“

Sport zkrátka dokázal řadu lidí přesvědčit o tom, že koupě televizoru nemusí být zase až tak špatný nápad. Nešlo přitom o levnou záležitost. „První televizory v roce 1953 stály čtyři tisíce korun,“ upozorňuje Milan Kruml.

Počátky televizního vysílání u nás se nesly v duchu soupeření s tehdy dominujícím médiem – rozhlasem. Jakým způsobem Československá televize zkoušela, co všechno její diváci vlastně dokážou „skousnout“? I to se dozvíte v audio záznamu celého rozhovoru.

Zazněla však řada dalších zajímavostí z televizní historie i současnosti. Přemýšleli jste kupříkladu někdy o tom, jak by mohl takový Twitter dostat mladou generaci zpět k televizním obrazovkám? Milan Kruml ano. Na co přišel, to se kdykoliv dozvíte, poslechnete-li si rozhovor v našem audioarchívu!

Záznam celého rozhovoru s Milanem Krumlem a dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout v iRadiu.

autor: als
Spustit audio