Jiří Kejval, místopředseda Českého olympijského výboru
„Holanďané nám při oslavě medaile, kterou vybojovala Kateřina Emmons v Pekingu, říkali, že podobně vypadají jejich pohřby,“ zavzpomínal ve vysílání Hosta Radiožurnálu Jiří Kejval, místopředseda Českého olympijského výboru, s nímž si povídala moderátorka Lucie Výborná.
Tehdy si Jiří Kejval podle svých slov uvědomil, že den, kdy sportovec vybojuje na olympiádě medaili, patří mezi jeho nejlepší, a tak by neměl být naplněn jen společenskou oslavou s funkcionáři. „Sportovci jsou mladí lidé a měli by si svůj den skutečně užít,“ domnívá se Jiří Kejval, který se stal duchovním otcem Českého olympijského domu v Londýně.
„Londýn je velké město s výraznou českou menšinou, čehož jsme chtěli využít,“ popisuje. Realizace Českého olympijského domu však nebyla jednoduchá. „Každý se obával, jak naše akce přijme veřejnost. A pak je tu samozřejmě také otázka financování,“ vysvětluje Jiří Kejval.
Páteří olympijského domu se stali dobrovolníci. „Nejprve jsem byl proti zapojení dobrovolníků. Nikdy nevíte, jestli vydrží pracovat na 100 %,“ vzpomíná s tím, že se nakonec nechal přesvědčit od kolegů. „Musím uznat, že 90 % dobrovolníků vydrželo pracovat až do konce a za to mají můj velký dík,“ shrnuje.
Přemýšlí už Jiří Kejval o další olympiádě, která se bude konat v Soči? „I tam bychom chtěli zapojit moderní technologie,“ přibližuje.
V Hostu Radiožurnálu se mluvilo také o financování sportu v Česku. Souvisí úspěchy českých sportovců s financemi? Proč se Jiří Kejval stále cítí být sportovcem? Jak by vypadal ideální způsob financování sportu? I to se dozvíte při poslechu audio záznamu rozhovoru.
Záznam celého rozhovoru s Jiřím Kejvalem a dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout v iRadiu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.