Erotické billboardy a jejich působení na děti

25. květen 2005
Vaše téma

Vadí vám poloobnažené dívky na billboardech? Většina mužské populace nejspíš řekne, že ne. Ale výjimka se našla. Jeden z našich posluchačů je plakáty pobouřený, protože má malé děti a bojí se, že polonahé reklamy můžou mít vliv na jejich výchovu, popřípadě psychiku. Ptá se jak dětem takové věci vysvětlit, a zda je možné je uchránit nejen před billboardy s "nahotinkami", ale také obrázky na benzínových pumpách, v trafikách a podobně. Povídali jsme si se sexuoložkou Hankou Fifkovou.

Fifková: Každý rodič by se měl nejdříve sám zamyslet nad vlastním postojem, co to dělá s ním, co cítí, jaké má postoje a kde je získal. To je dost důležité - znát sám sebe.

A od toho se odvíjí i obrana, na kterou se posluchač ptal. Tou nejlepší je podle Hanky Fifkové prevence. S dětmi už od nejútlejšího věku mluvit o věcech, které kolem sebe vidí, přijatelným jazykem, samozřejmě. Nelze dítě izolovat. Ve výhodě jsou rodiče, které se svými dětmi odmalička mluví o lidské sexualitě a všem, co s ní souvisí otevřeně. Šikovní rodiče mohou klidně využít billboardu s krásnou ženou ve spodním prádle k diskusi s potomkem.

Fifková: Mohou zavést rozhovor na téma, co si myslí o slečně, která se tak dala fotografovat, proč to asi udělala, zda je to hezké, jestli by něco takového dítě udělalo v pozdějším věku. Můžeme říci svůj názor, který určitě povede k zamyšlení. Pokud bychom chtěli, aby se třeba dítě dívalo jinam, tak tím dáváme spíš zprávu, aby se určitě podívalo.

Zkrátka zobrazovaní lidské nahoty třeba v reklamě může mít negativní vliv na děti, které nedostali žádnou sexuální výchovu, žádné rozumné informace. Tyto děti, dejme tomu z puritánských rodin, pak získávají zkreslené postoje od vrstevníků a paradoxně také z reklam.

Fifková: Tato skupina dětí je ta ohrožená, ale za to nemůže společnost. Zobrazování nahoty, přitažlivých těl je něco, co se dá velice těžko zakázat. Také poptávka je obrovská, zvláště od mužské populace.

autor: lov
Spustit audio

Více z pořadu