Děti potřebují podporu, výsledky ve škole jsou závislé na úrovni rodiny, připomíná dětský psycholog Mertin
Když má rodina problémy, tak dětem poskytují podporu jejich spolužáci, trenéři, vedoucí kroužku. To ale během covidu nebylo. „Najednou, když všechno vypadne, tak to může být pro dítě složité,“ vysvětluje dětský psycholog Václav Mertin. Nyní se ale děti po prázdninách vrací do škol a psycholog věří, že to nejhorší je za nimi. Mohl způsob výuky na dálku u dětí ovlivnit jejich schopnost učit se? A jaký bude začátek školního roku po roce a půl, kdy se do školy tolik nechodilo?
Související
-
Inspirativní učitelé. Když milují své povolání, nezastaví je ani roušky, ani distanční výuka
Naši reportéři natáčeli s pedagogy, kterým se při v distanční výuce podařilo udržet zájem a oblibu u studentů. Poslechněte si seriál Radiožurnálu o výjimečných učitelích.
-
Vojtěch k začátku školy: Roušky ve společných prostorách, testovat se bude antigenními i PCR testy
Za 16 dní skončí prázdniny a děti se vrátí do škol. Jakými protiepidemickými pravidly se budou řídit? Ředitelé škol by měli upravená pravidla dostat už tento týden.
-
Distanční výuka prohloubí rozdíly ve vzdělání mezi žáky, varují pedagogové
Distanční výuka čeká po prázdninách žáky téměř všech škol. Podle Asociace ředitelů základních škol jsou největším problémem vyučování na dálku rozdíly ve vzdělání.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.