Děti potřebují podporu, výsledky ve škole jsou závislé na úrovni rodiny, připomíná dětský psycholog Mertin

20. srpen 2021

Když má rodina problémy, tak dětem poskytují podporu jejich spolužáci, trenéři, vedoucí kroužku. To ale během covidu nebylo. „Najednou, když všechno vypadne, tak to může být pro dítě složité,“ vysvětluje dětský psycholog Václav Mertin. Nyní se ale děti po prázdninách vrací do škol a psycholog věří, že to nejhorší je za nimi. Mohl způsob výuky na dálku u dětí ovlivnit jejich schopnost učit se? A jaký bude začátek školního roku po roce a půl, kdy se do školy tolik nechodilo?

autoři: Jan Pokorný , prh

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová