Česko je geocachingová velmoc, říká muž, který už ulovil tisíce kešek

12. červenec 2018

„Jediné, co správný geokačer potřebuje, jsou oči a hlava,“ říká v rozhovoru s Lucií Výbornou Slávek Hoblík. Že nevíte, co si pod slovem „geokačer“ představit? Zkuste začít se slovem „geocaching“.

Zápisník, drobné předměty nebo (budete-li mít štěstí) geocoin, který s sebou můžete vzít do jiné lokace. To všechno najdete (nebo můžete najít), vydáte-li se na lov kešek. Jde o zábavu, které už propadly miliony lidí po celém světě a Češi nejsou výjimkou.

„Češi jsou v geocachingu světová špička. Máme turistickou i kutilskou tradici, nejenže je u nás hodně keší, často ale mají i vysokou kvalitu zpracování. V Česku se také nachází nejnavštěvovanější keška na světě,“ popisuje Slávek Hoblík, člen České asociace geocachingu.

Hledali jste někdy kešku? Česko je geocachingová velmoc, připomíná propagátor této hry

03163957.jpeg

Přemýšlíte, že byste někdy vyzkoušeli geocaching? Václav Kohout tuto činnost v Česku propaguje a moderátorce Zuzaně Burešové odpověděl i na otázky, nad kterými si možná marně lámete hlavu.

On sám už ulovil tisícovky kešek, patří tedy k nejúspěšnějším „geokačerům“ u nás. O čísla ale podle něj nejde. „Je to hlavně turistická aktivita, ale samozřejmě mezi sebou trochu soutěžíme. Pro spoustu z nás je velká radost, když jsme u některé z keší jako první.“

Průkazku nepotřebujete

Všeobecně oceňovaným prvkem geocachingu je umisťování keší na místech, která jsou něčím zajímavá a přesto nejsou turisticky navštěvovaná. I proto svou jednoduchostí dokázal geocaching oslovit doslova celou společnost: věnují se mu maminky s dětmi, vědci, milionáři, důchodci, studenti nebo řidiči kamionů.

V současnosti je v Česku kolem 70 tisíc aktivních keší. Některé časem zaniknou, jiné vznikají. Během roku vzniknou tisíce nových.
Slávek Hoblík

„Není žádná centrální organizace, nepotřebujete žádnou průkazku. Geocaching dělají lidi pro lidi, snažíte se ostatní přivést na zajímavé místo,“ vysvětluje Slávek Hoblík, v čem tkví kouzlo lovu kešek.