Zpátky na place
Představíme si naše blízké, jak nás sledují v televizi, glosuje dirigent z prázdného Rudolfina
Se slavnostními pocity i s trochu trémy se hostující dirigent České filharmonie Tomáš Netopil po dvouměsíční nucené pauze poprvé setkal se členy orchestru. Jaké to je, být znovu na place a zkoušet na online mozartovský koncert, který je na programu Pražského jara tuto sobotu?
Než se členové České filharmonie chopí nástrojů, vtipkují s dirigentem, poposedávají a upravují si roušky. Jsou rádi, že se konečně všichni vidí.
Když dirigent Tomáš Netopil zvedne ruce, hudebníci ztichnou a dávají pozor na jeho pokyny.
„Z mé strany to bylo nervózní, cítil jsem se jako poprvé. Ale práce nás bavila a radost v očích kolegů se nedala nepostřehnout,“ usmívá se mladý dirigent.
S orchestrem nebyl v kontaktu dva měsíce.
„Snažili jsme se vytvářet různá videa. Pro spoustu muzikantů na volné noze, kteří jsou stavebním kamenem kultury klasické hudby, je to těžké období. Doufám, že brzy skončí a budeme stát na pódiu před plným Rudolfinem.“
Sklíčený akord
Na zkouškách je zvyklý na prázdný sál, ale rozlehlé hlediště v Rudolfinu bude prázdné i během online koncertu.
„Asi přijde sklíčený pocit. Člověk při posledním akordu čeká na odezvu publika, která nepřijde. S tím se musíme smířit a do hudby dát i přesto maximum.“
Související
-
Deníky ve stavu nouze. Nový seriál Radiožurnálu se ptá, jak pandemie změnila život v Česku
Zdravotní sestra, učitel, seniorka, podnikatel, pečovatelka, prodavačka… Deníky deseti lidí, kteří prožívají epidemii jinak. Poslouchejte Radiožurnál každý všední den.
-
Když jde o vteřiny při pandemii
Jsou v první linii. Zajišťují distribuci zdravotních pomůcek, zachraňují životy a starají se o nemocné. Seriál odkrývá, jak pracují složky IZS v době nouzového stavu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Tohle není povídání na dobrou noc, k zamyšlení určitě.
moderátor Jan Pokorný


Tata a jeho syn
Autorské povídky známého divadelníka a spisovatele A. G. v jeho vlastním podání. Tata a jeho syn je sbírkou úsměvných příběhů na motivy skutečných událostí, ovšem ve skutečných kulisách a především ve skutečné době.