Zkrášluje brněnské výlohy. „Fyzická realita je za weby strašně pozadu,“ tvrdí designérka Fullerová

18. červenec 2024

Největší audioportál na českém internetu

Veronika Rút Fullerová | Foto: Kingadom Foto

Designérka Veronika Rút Fullerová rozhodla v Brně pořádat soutěž Výloha roku. Poslechněte si i o jejích dalších projektech

Obchodníci si zvykli, že musí mít webové stránky. Zapomínají ale na výlohy svých prodejen. Proto se designérka Veronika Rút Fullerová rozhodla v Brně pořádat soutěž Výloha roku. „Kdo nemá e-shop a není gastro, tak dnes nemá moc šancí přežít. A tak si zaslouží zviditelnit,“ vysvětluje smysl soutěže o nejkrásnější výlohu. 

Propojit obchodníky s designéry a udělat veřejný prostor krásnějším, to je cíl soutěže Výloha roku, kterou v Brně pořádá designérka Fullerová. 

Čtěte také

„Chci je popárovat tak, aby si co nejvíc rozuměli. Aby došlo na obou stranách k rozříení obrzorů a k nadšení. Je to vlastně dobrovolnická aktivita pro všechny a také je to budování nové komunity,“ popisuje fungování své soutěže.

Začátky ale nebyly jednoduché, přiznává Fullerová. „Nejdřív jsem do toho zapojovala lidi ze známisti. Buď jsem je už znala, anebo jsem obchízela provozovny, lovila kontakty a potom se je snažila přesvědčit,“ popisuje. 

Největší překážkou totiž je, že účastníci soutěže musí zaplatit participační poplatek. 

„Je to 5000 korun. Z grantů nebo dotací seženu většinu peníze, ale i tak potřebuju, aby se na soutěži obchodník podílel a aby to vnámal jako investici. Takže jsem byla neustále obviňovaná, že těch 5000 korun chci ukrást,“ přibližuje Fullerová

Čtěte také

„A tak je to do jisté míry. Někteří lidé si tu soutěž nevygůglí, nezajímají se.“ Účastníci soutěže ale bývají spokojení. „A postupně se i hlásí sami,“ těší ji

V soutěži Výloha roku vítá obchodníky s vlastními produkty. „Aby jenom něco nepřeprodávali. Přináší tak specifickou hodnotu,“ vyzdvihuje s tím, že jejich podnikání je obtížné. 

„Kdo nemá e-shop a není gastro, tak dnes nemá moc šancí přežít. A tak si zaslouží zviditelnit,“ vysvětluje smysl soutěže o nejkrásnější výlohu. A doplňuje, že obchodníci si do jisté míry odvykli prezentovat se přímo ve světě a spoléhají spíš na webovou prezentaci. 

„Fyzická realita je za weby strašně pozadu. Když pak věci na konkrétním projektu nefungují, tak výloha nesvítí nebo začne hořet. Je tam milion věci, co se můžou pokazit. Je kolem toho strašný stres pro všechny,“ prozrazuje ze zákulisí soutěže.

I proto zvažuje, že Výlohu roku bude pořádat jen jednou za dva roky.

Jaké další akce Fullerová pořádá? Poslechněte si celý rozhovor.

Související