Žádný mobil ani tablet! Ke hraní je třeba děti trochu pošťouchnout, říká autorka projektu Vraťme děti do hry
Hraní dětí se přesunulo spíše do online prostoru. A právě to se snaží změnit svým projektem Vraťme děti do hry Jana Hanzlíčková Špačková. „Jde o to, aby si děti zkusily něco jiného než šoupat prstem po monitoru, aby měly zážitky z hraní v reálném prostředí,“ přibližuje autorka projektu, která připravuje například detektivní hry, vesmírné mise nebo hru na hledání pokladu. „Když to děti jednou ozkoušejí, tak fakt chtějí hrát. Mám strašně hezké reakce od rodičů,“ pochvaluje si.
Klasické hraní děti mají rády, jen jim je potřeba ukázat, že to je lepší. Z mobilu takový hezký zážitek nezůstane, vysvětluje Jana Hanzlíčková Špačková
Související
-
Kuželky jsou otevřený sport, zdůrazňuje kuželkář. „Zahrajete si s dětmi i s babičkou“
S kuželkami nemusíte začít jako mladý, abyste se stali výborným hráčem, popisuje Tomáš Valík z České kuželkářské asociace. Čím se liší kuželky od bowlingu?
-
„Děti jsou bojovníci, děláme to pro ně.“ Markéta Marvanová a Josef Zimovčák pomáhají jízdou na kole
Oba jedou na kole, aby pomohli nemocným dětem – Markéta Peggy Marvanová v Alpách a Josef Zimovčák v Česku. Komu jejich cesta pomůže?
-
„Pomáháme dětem najít jejich sen.“ Úspěšná manažerka učí znevýhodněné děti, jak podnikat
Ještě před lety byla jednou z nejúspěšnějších podnikatelek na světě, dnes Olga Girstlová spolupořádá letní podnikatelské kempy pro znevýhodněné děti.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.