Speciální kamera pozná, jakou mají zákazníci náladu. Pomoct může i během pandemie koronaviru

Váháte někdy, jestli můžete vstoupit do obchodu, nebo zda už je vevnitř moc lidí? Omezení zavedená kvůli koronaviru už sice ve většině Česka neplatí, s případnou druhou vlnou by se ale mohla vrátit. S kontrolou zaplněnosti obchodů by mohla pomáhat i speciální kamera vyvinutá českým start-upem. Umí spočítat také to, jak dlouho bude nutné před obchodem čekat. 

Kamera Vividi je menší obdélníková krabička s malou čočkou na přední straně. Obraz zpracovává v reálném čase, aniž by ho někam posílala. Nehrozí tak například porušení pravidel GDPR.

Detekujeme lidi, jejich obličeje, vidíme, kam se dívají. Poznáme, jaký mají věk a pohlaví.
Adam Blažek

Věk, náladu a další parametry zpracovává umělá inteligence, která se je naučila z databáze fotografií a videí. Obchodník přitom dostává jen anonymizovaná data, obraz se zpracovává jen v dané kameře. 

Obchodníci mají díky Vividi přehled, jaký typ zákazníků k nim chodí a kolik času v obchodě stráví. Můžou tak lépe zacílit třeba slevovou kampaň. „Systém dokáže analyzovat, kolik lidí je ve frontě, jak dlouho čekají nebo jak kvalitní je interakce obchodníka se zákazníkem,“ upřesňuje Adam Blažek, ředitel společnosti Iterait, která systém Vividi vyvinula.

„Prosím, můžete vstoupit“

V situacích, jako je pandemie koronaviru, můžou podobné kamery jednodušeji zajistit, aby v provozovně nebylo moc lidí. Místo speciálního personálu stačí ke vchodům umístit obrazovku nebo třeba tablet. „Na nich je možné zákazníkovi zobrazit, že je například 25procentní zaplněnost a může vejít,“ popisuje Adam Blažek.

Takhle může systém Vividi informovat o obsazenosti obchodu

Umělá inteligence se dokáže naučit třeba i vzorce podežřelého chování a obchodníky upozorňovat na možné zloděje. Vividi by ale mohlo pomáhat třeba i zemědělcům – v analýze chování zvířat.

Spustit audio

Odebírat podcast

Související