Překvapivé zjištění. Největším distributorem hraček je fastfoodový řetězec McDonald’s
Největším distributorem hraček není žádný výrobce autíček, medvědů ani panenek, ale fastfoodový řetězec McDonald’s. Řetězec, který denně navštíví až 68 milionů zákazníků po celém světě, totiž hračku nabízí k dětským menu a ty přitom představují až 20 % obratu firmy.
Podle deníku New York Times McDonald’s ročně rozdistribuuje přes 1,5 miliardy hraček, což je mnohem více než třeba oficiálně největší výrobce hraček na světě – firma Mattel.
Nabídka hračky k dětskému menu je velmi úspěšná marketingová strategie, které využívá i řada jiných restauračních řetězců. Její kritici ale poukazují na agresivitu takto pojatého marketingu. Charakterizuje ho snaha o získání dětí od nejútlejšího věku s účelem vytvořit z nich zákazníky na celý život.
Ačkoli řada řetězců nasadila v posledních letech do prodeje i zdravější potraviny, kritika neustává a dává do kontextu zejména vztah fastfoodové potravy a nárůst dětské obezity v západním světě.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Musíme se podílet na evropské odstrašovací síle, aby si Putin řekl: Na Evropu nemáme, míní Matesová
-
Konec zfušovaných zákroků? Ministerstvo chce regulovat estetické operace, teď je může dělat kdokoliv
-
Musk dál škrtí USA. Vyhazovy doprovází potlesk i obavy, aby nezadusil demokracii
-
Polské jaderné zbraně? Zcela nereálné, na Macronův ,deštník‘ by ale Kreml reagoval, míní odborník