Obědy zdarma zlepšují vztahy ve škole, pokud nejsou omezené jen na úplně nejchudší, říká sociolog
Děti chodí na obědy častěji a jedí zdravěji, pokud na nich nemusí šetřit. Programy dotovaných obědů v Česku existují, pokud se však chceme vyvarovat stigmatizaci dětí, měli bychom je rozšířit alespoň pro spodní desetinu až pětinu rodin. „Když to míří jen na výsek těch úplně nejchudších, vzniká u části učitelů, chudých pracujících, pocit nespravedlnosti,“ poukazuje sociolog Daniel Prokop. Výzkum PAQ Research také ukazuje, že takové programy prospívají i socializaci ve škole.
Související
-
Gymnázia preferovalo málo dětí, spíš z bohatších poměrů. Praha musí navýšit kapacity, míní Prokop
„Děti, které jsou talentované, ale z chudších poměrů, jdou na horší školy,“ poukazuje sociolog Daniel Prokop, že jen 15 % dětí mělo jako první volbu všeobecné gymnázium.
-
Romodrom pomáhá s integrací romských dětí z Ukrajiny do českých škol
Nezisková organizace Romodrom letos organizovala adaptační skupiny pro romské děti z Ukrajiny, které jim pomáhaly s integrací a přípravou vstupu do českých škol.
-
Změna financování asistentů pedagoga? „Zadáním by nemělo být ušetřit,“ tvrdí ředitelé
Ministerstvo školství chce změnit způsob financování a přidělování asistentů pedagoga. Menší školy se však obávají, že by mohly přijít o část asistentů.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.