Linka bezpečí funguje v Česku už 30 let. Dříve jsme s dětmi řešili vztahy, dnes jsou to psychické potíže, říká Dudáš

1. září 2024

Za svoji existenci pomohli operátoři Linky bezpečí 10 milionům dětí, které ji o pomoc požádaly. Většinou šlo o telefonáty. Sdružení ale pomáhá i on-line, přes e-mail nebo chat. Jak se krizová linka za 30 let proměnila? S jakými problémy děti volají nejčastěji? A čeho se bojí na začátku školního roku? „V září děti volají častěji. Řešíme především úzkosti a strach ze šikany,“ říká předseda představenstva Radek Dudáš.

Kolik hovorů přijme Linka bezpečí ročně?

Linka bezpečí poskytuje pomoc dětem, studentům a všem, kteří jednají v jejich zájmu. Fungujeme 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, a to zcela zdarma. Ročně přijme linka bezpečí zhruba 100 000 kontaktů.

Čtěte také

Na začátku, když Linka bezpečí vznikla, týkaly se problémy většinou partnerských vztahů, rodinných situací a dospívání. V posledních osmi letech se ale struktura kontaktů a témat dramaticky změnila, bohužel v neprospěch psychických obtíží, které nyní tvoří více než třetinu všech témat.

Podtématy jsou sebepoškozování a myšlenky na sebevraždu, přičemž covid, ekonomická nejistota a nedaleký válečný konflikt to ještě více umocnily. Ruku v ruce se závažností témat rostou samozřejmě i nároky na náš odborný tým...

Tísňová linka není jedinou aktivitou Linky bezpečí. Jak jinak Linka bezpečí ještě pomáhá? Poslechněte si celý rozhovor.

autoři: Vojtěch Bidrman , opa
Spustit audio

Související