Kybernetické útoky mířily na banku, ne na klienty. Nedošlo ke ztrátě citlivých údajů, ujišťuje ČBA
Některé české banky tento týden čelily kybernetickým útokům. Klienti se nemohli přihlásit do internetového bankovnictví nebo otevřít webové stránky své banky. Žádná z bank ale neeviduje ztrátu peněz nebo únik citlivých dat. „Chtěl bych všechny uklidnit, že nešlo o peníze, banky mají systémy velmi dobře zabezpečené a útoky ani neměly ten cíl. Je nutné zdůraznit, že to není útok na klienty, ale na banku,“ vysvětluje mluvčí České bankovní asociace Radek Šalša.
„Když chtějí útočníci získat peníze, útočí na klienty. Snažíme se klienty pořád upozorňovat, aby nikdy nikam nikomu nezadávali citlivé údaje. Hláška, která dnes běží v investičních podvodech, „My vám ochráníme peníze před inflací“ – to je mantra, u které byste měli velmi zpozornět.
Kvůli tomu spouštíme v příštím týdnu obrovskou kampaň na podporu kyberbezpečnosti s heslem „nePINdej“. Uprostřed toho hesla je citlivý údaj. Chceme klienty vzdělávat a budeme v tom pokračovat nadále,“ zdůrazňuje Radek Šalša z České bankovní asociace.
Související
-
Na weby některých českých bank útočili hackeři, znepřístupnili vybrané služby. Banky je už obnovují
Weby několika bank v Česku nefungovaly, jak by měly. Mezi nimi byla Česká spořitelna, Komerční banka, Fio banka, Air Bank a ČSOB, jak zjistil server iROZHLAS.cz.
-
Kybernetičtí experti upozorňují na podvodné hovory. Útočníci používají reálná jména zaměstnanců NÚKIB
„Útočník napodobuje reálná telefonní čísla NÚKIB a vydává se za zaměstnance úřadu, nebo se vydává za zaměstnance bankovních institucí,“ uvedl úřad ve varování určeném veřejnosti.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.