Kybernetické útoky mířily na banku, ne na klienty. Nedošlo ke ztrátě citlivých údajů, ujišťuje ČBA

1. září 2023

Některé české banky tento týden čelily kybernetickým útokům. Klienti se nemohli přihlásit do internetového bankovnictví nebo otevřít webové stránky své banky. Žádná z bank ale neeviduje ztrátu peněz nebo únik citlivých dat. „Chtěl bych všechny uklidnit, že nešlo o peníze, banky mají systémy velmi dobře zabezpečené a útoky ani neměly ten cíl. Je nutné zdůraznit, že to není útok na klienty, ale na banku,“ vysvětluje mluvčí České bankovní asociace Radek Šalša.

„Když chtějí útočníci získat peníze, útočí na klienty. Snažíme se klienty pořád upozorňovat, aby nikdy nikam nikomu nezadávali citlivé údaje. Hláška, která dnes běží v investičních podvodech, „My vám ochráníme peníze před inflací“ – to je mantra, u které byste měli velmi zpozornět.

Kvůli tomu spouštíme v příštím týdnu obrovskou kampaň na podporu kyberbezpečnosti s heslem „nePINdej“. Uprostřed toho hesla je citlivý údaj. Chceme klienty vzdělávat a budeme v tom pokračovat nadále,“ zdůrazňuje Radek Šalša z České bankovní asociace.

autoři: Petr Král , vma
Spustit audio

Související