Kdo si hraje, nezlobí. Co dělá z českých herních vývojářů světovou špičku?
Okamžitá zpětná vazba videoher trénuje pozornost i návyk. Hranicí závislosti je neschopnost řešit reálný svět
Ačkoli jsou s hraním her podle Kateřiny Lukavské spjata mnohá pozitiva včetně tréninku sociálních dovedností, jako každá konzumace médií má svá rizika. „Když moje hraní přesáhne určitou hranici, kdy začnu mít problémy ve vztazích, v zaměstnání či ve škole a nejsem schopný s tím něco udělat, tak to může indikovat už nějakou závislost,“ míní adiktoložka. Faktory návykovosti, jako je okamžitá zpětná vazba, ale najdeme i u sociálních sítí, které podle ní mohou být i škodlivější.
Související
-
Digitální sportovci
Kvůli tomu, aby se z nich stali světoví šampioni, nepotřebují nic krom počítače s dostatečným výkonem a stovek hodin času strávených před monitorem. Co je fenomén e-sportu?
-
Nejlepší vzdělávací hra Československo 38–89: Atentát, na...
Výuková simulace, kterou vyvinuli odborníci z Filozofické a Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy v Praze ve spolupráci s Ústavem pro soudobé dějiny Akad...
-
Videohry mohou pomoci při terapii u dětí s ADHD. V Americe budou „na předpis“
Úřad pro kontrolu potravin a léčiv schválil videohru jako součást terapie pro děti s poruchou pozornosti. Bostonští vývojáři ji testovali posledních sedm let.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.